Több szőnyeget is kihúztak a Hyundai alól

Gyengébb kereslet és magasabb költségek is sújtják a Hyundait.
Komócsin Sándor, 2006. augusztus 7. hétfő, 08:48
Fotó:

A visszaeső hazai autókereslet, az erős hazai valuta és a növekvő alapanyagköltségek miatt 37 százalékkal eső negyedéves eredményről számolt be a Hyundai Motor Co.
Az eladott autók darabszáma alapján a világ hatodik legnagyobb autógyártójának számító koreai cég, együtt leányvállalatával, a Kia Motors Corp.-pal, 387,3 milliárd von (401,5 millió dollár) nettó nyereséget ért el április-júniusban, szemben az egy évvel korábbi 613,2 milliárddal és a 496 milliárdos elemzői várakozásokkal. A dél-koreai autópiac felét birtokló nagyvállalat második féléves kilátásait több tényező is rontja: az egyik üzemében egy hónapja tartó sztrájk, amely eddig 1300 milliárd von bevétel elmaradásával járt, valamint a továbbra is gyengének ígérkező hazai kereslet és a magas hitelköltségek. A drága autók vevői ugyanakkor a világ gondjaival mit sem törődve, rezzenéstelen arccal fognak vásárolni - vélik elemzők.

HOZZÁSZÓLÁSOK