A visszaeső hazai autókereslet, az erős hazai valuta és a növekvő alapanyagköltségek miatt 37 százalékkal eső negyedéves eredményről számolt be a Hyundai Motor Co. Az eladott autók darabszáma alapján a világ hatodik legnagyobb autógyártójának számító koreai cég, együtt leányvállalatával, a Kia Motors Corp.-pal, 387,3 milliárd von (401,5 millió dollár) nettó nyereséget ért el április–júniusban, szemben az egy évvel korábbi 613,2 milliárddal és a 496 milliárdos elemzői várakozásokkal. A dél-koreai autópiac felét birtokló nagyvállalat második féléves kilátásait több tényező is rontja: az egyik üzemében egy hónapja tartó sztrájk, amely eddig 1300 milliárd von bevétel elmaradásával járt, valamint a továbbra is gyengének ígérkező hazai kereslet és a magas hitelköltségek. A drága autók vevői ugyanakkor a világ gondjaival mit sem törődve, rezzenéstelen arccal fognak vásárolni – vélik elemzők.