Tömeges leépítést jósol a VW vezére

Tömeges leépítéssel fenyeget az autóiparban az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről a környezetvédelemért felelős európai uniós szakminiszterek tanácsában kötött megállapodás - hangsúlyozta az ágazat legnagyobb európai szereplője, a német Volkswagen-csoport (VW) vezetője egy csütörtöki nyilatkozatában.
Domokos László, 2018. október 11. csütörtök, 17:41
Fotó: AFP

Az ágazat számára továbbra is csak az lenne megfelelő, ha 30 százalékkal kellene csökkenteni az új autók kibocsátását 2030-ig a 2021-es szinthez képest - mondta
Herbert Diess vezérigazgató a Süddeutsche Zeitungnak.

Ezzel szemben a környezetvédelemért felelős tagállami miniszterek keddi tanácsülésükön 35 százalékos csökkentésről állapodtak meg, holott az autógyártás átalakítása a döntésből fakadó "sebességgel és kihatásokkal aligha menedzselhető" - fogalmazott Diess.

Amennyiben a tanács, az Európai Bizottság és a 40 százalékos csökkentést sürgető Európai Parlament és soron következő egyeztetésein is 35 százalékos csökkentésről döntenek, a VW üzemeiben a munkahelyek nagyjából egynegyedét le kell építeni. Ez mintegy százezer állás megszűnését jelenti - mondta a társaság vezetője.

Egy ilyen iparág gyorsabban megzuhanhat, mint ahogy sokan hinni akarják - tette hozzá a VW első embere.

Angela Merkel német kancellár elfogadhatónak nevezte a miniszteri szintű megállapodást, egy szerdai nyilatkozatában azzal érvelt mellette, hogy megszünteti az autógyártókat fenyegető bizonytalanságot, és lehetőséget ad a célok későbbi módosítására, hiszen arról is szól, hogy 2023-ban felül kell vizsgálni a döntést.

Az ágazat érdekvédelmi szervezete, a német autóipari szövetség (VDA) szerint viszont a megoldás káros, mert a nemzetközi versenytársaknál rosszabb helyzetbe szorítja valamennyi európai gyártót.

A megállapodás egy "elszalasztott lehetőség a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének gazdaságilag és technológiailag realisztikus szabályozására" - emelte ki a szervezet közleményében Bernhard Mattes, a VDA elnöke az MTI beszámolója szerint.

A fotó forrása: Guus Schoonewille/ANP/AFP.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

na4, 2018.10.12 09:34

A parlamentben ülő,műszaki dolgokhoz semmit sem értő seggbuta képviselők olyan rendeleteket hoznak, amik fizikailag teljesíthetetlenek. Ezért lett pl. a dízel botrány is. Kíváncsi leszek miből lesznek majd adóbevételeik, ha szétverik az európai autóipart.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2018.10.12 05:59

Butaság.
Az elektromos autók bevezetésének szabotálásával már így is nagy hátrányba kerültek az európai gyártók (meg persze a GM-Ford páros és a japánok nagy része is), talán ez az egyik utolsó lehetőség, hogy egyáltalán életben maradjanak.
Ekkora hülyeséget, hogy 30% csökkentés ok, 35% meg katasztrófa még laikusok közül is csak a nagyon hülyék hiszik el...
De azok legalább ezen is tudnak orbánozni egy kicsit.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2018.10.11 19:47

jó hír, Orbán megint rá fog baxni. Hiába, a gazdasághoz nem elég a megvett bizonyítvány, Orbán apuka hülye gyereke ehhez sem ért.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html