Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Az EU - a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség (IATA) és a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet heves tiltakozása ellenére - idén módosította légszennyezésre vonatkozó politikáját, az új előírások értelmében 2012-re három, 2013-ra pedig öt százalékkal kell csökkenteni a légiközlekedésből származó kibocsátást, s amennyiben az érintett cégek ezt az értéket túllépik, büntetést kell fizetniük, sőt, legvégső esetben ki is tilthatják őket az európai repülőterekről.

A HL-ben megjelent listán a legnagyobbak, így a német Lufthansa, az olasz Alitalia, az ausztrál Quantas, a holland KLM, az orosz Aeroflot és az US Airways cégek is szerepelnek, csakúgy mint az Airbus vagy a Dassault gyártók, az amerikai haditengerészet, sőt, az izraeli és az orosz légierő is, monitorozásuk jövő év elején kezdődik.

Az unió jelenlegi feketelistája több mint száz társaságot tartalmaz, elsősorban afrikai és dél-kelet-ázsiai légi szállítókat. A repülésből származó károsanyag-kibocsátás az európai légszennyezés három százalékáért, globálisan pedig az összes széndioxid-kibocsátás két százalékáért felelős.