Továbbra is a Nokia uralja a mobiltelefon-világpiacot

A 2001. év harmadik negyedében az egy évvel korábbinál 10 százalékkal kevesebb, ám a második negyedévinél 5 százalékkal több, 94,4 millió darab mobiltelefon kelt el világszerte - áll a Gartner Dataquest piackutató cég elemzésében. A hagyományosan erős ünnepi szezontól a forgalom felfutását várják, ám a gyártók szerint valószínűleg nem ismétlődik meg az elmúlt év, amikor 405 millió készülék talált gazdára.
Ádám Viktor, 2001. november 19. hétfő, 14:00
Fotó:

A Nokia piacrészesedése a második negyedévi 34,8 százalékról 33,4 százalékra süllyedt, ám az egy évvel korábbi 30,6 százalékhoz képest javította pozícióját. A Motorola feljövőben van, vagyis míg 2000. július-szeptemberi időszakában a piac 13,3 százalékát birtokolta, addig egy évvel később már 15,7 százalékkal büszkélkedhetett. A finn mobilkészülék-gyártó kisebb visszaesését a Gartner szerint az magyarázza, hogy modellpalettája régebbi, mint sok versenytársáé.
Az Ericsson lett a nagy vesztes, a piac 9,7 százaléka után immár 7 százalékkal is be kell, hogy érje, miközben a Samsung egy év alatt 4,3 százalékról 7,5 százalékra tornázta fel piacrészesedését. A Sony Ericsson Mobile Communications közös vállalat létrehozása kedvező hatással lehet a svéd gyártó helyzetére: a piackutatók azt várják, hogy a társaság visszakapaszkodik a harmadik helyre, s ismét kétszámjegyű piacrészesedést hódít el.

HOZZÁSZÓLÁSOK