A Nokia piacrészesedése a második negyedévi 34,8 százalékról 33,4 százalékra süllyedt, ám az egy évvel korábbi 30,6 százalékhoz képest javította pozícióját. A Motorola feljövőben van, vagyis míg 2000. július-szeptemberi időszakában a piac 13,3 százalékát birtokolta, addig egy évvel később már 15,7 százalékkal büszkélkedhetett. A finn mobilkészülék-gyártó kisebb visszaesését a Gartner szerint az magyarázza, hogy modellpalettája régebbi, mint sok versenytársáé. Az Ericsson lett a nagy vesztes, a piac 9,7 százaléka után immár 7 százalékkal is be kell, hogy érje, miközben a Samsung egy év alatt 4,3 százalékról 7,5 százalékra tornázta fel piacrészesedését. A Sony Ericsson Mobile Communications közös vállalat létrehozása kedvező hatással lehet a svéd gyártó helyzetére: a piackutatók azt várják, hogy a társaság visszakapaszkodik a harmadik helyre, s ismét kétszámjegyű piacrészesedést hódít el.