Ugyanakkor a megkérdezettek csupán 30 százaléka találta könnyen érthetőnek az említett irányelveket. A tanulmány szerint hozzávetőleg 82 százalékra tehető azon vásárlók száma az Egyesült Államokban, akik hajlandók személyes adataik kiszolgáltatására a cserébe kapott olcsóbb online szolgáltatások, vagy az így elérhető magasabb haszon ellenében. E-mail címüket mindössze a megkérdezettek 60 százaléka hajlandó megosztani az internetes cégekkel, míg 49 százalék azok aránya, akik teljes nevüket is közreadnák ilyen módon. A felhasználók nem több mint ötöde hajlandó saját telefonszámát is megadni, míg 18 százalékuk hajlik saját keresetének hozzávetőleges meghatározására. A vásárlóknak a részletes információadással szembeni idegenkedése ellenére 36 százalékuk ad meg valamilyen felhasználónevet és jelszót az egyes szolgáltatások igénybevétele érdekében, és kiderül az is, hogy az internetezők közel 53 százaléka minden esetben ugyanazt a szópárt alkalmazza a belépésekhez.