Trükkel kerülhetik ki a vámot az autógyárak

A ruházati cikkek gyártásánál már alkalmazott lehetőséggel akár az autógyártók is élhetnek: elkerülhetik az importvám megfizetését, ha a célország zászlaja alatt hajózó hajón szerelik össze autóikat - írja a német Die Welt lap online kiadása.
MTI, 2012. december 28. péntek, 12:57
Fotó: Napi.hu

Az autógyártó vállalatok azzal kerülik el valamely export célországban az értékesítést megnehezítő importvámok kivetését, hogy üzemet telepítenek oda. Ezért is építenek egyre több üzemet az autógyárak például Kínában és Oroszországban. Csakhogy éppen a legígéretesebb piaccal rendelkező fejlődő országok, a BRIC-tagok, Brazília, Oroszország, India és Kína a bizonyul a legtalálékonyabbnak akkor is, ha importvám kivetéséről van szó.

Ezt azonban el lehet kerülni - mutat rá Alexander Nedelchew, a Barkawi Management Consultants szakértője. Úgy, ahogy újabban ruházati cikkeket már az Ázsiából Európába vezető hajóúton útközben állítanak elő, ezt akár autókkal is meg lehet tenni egy erre alkalmas módon átalakított hajó fedélzetén.

Ahogy azt az Automobilproduktion szakmai kiadványnak adott interjúban elmondta, egy Európából Brazíliába tartó hajón egy úton akár 2 ezer autót is le lehetne gyártani. Amennyiben a hajó brazil zászló alatt hajózott, a vonatkozó nemzetközi jog szerint a gyártásra brazil felségterületen került sor. Importvámot kivetni tehát a hajón készült termékek után nem lehet.

Ezt a vámelkerülő megoldást olyan piacok esetében kifizetődő alkalmazni, amelyek nem elég nagyok egy üzem helyszíni telepítéséhez - írja a német Die Welt online kiadása.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

szkiita, 2012.12.28 19:57

Nem ez a megoldás ! A "kannibál " világot kell "megváltoztatni",bármilyen eszközzel...,"a cél szentesíti az eszközt..."

..ameddig nem nőnek tényleg a fejünkre
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rw, 2012.12.28 17:45

Szerintem a festő és galvanizáló műhelyek elhelyezése a legpraktikusabb ilyen hajókon, egy csomó hulladéktól meg tudnak szabadulni "ingyé", a hajón mégse tárolhatják ezeket az alig mérgező cuccokat...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lomb, 2012.12.28 16:36

@rigolya: És láss csodát! Megérkezett rigolya a polihisztor és meghazudtolja költőnket. Köszönjük! Most már tudjuk, hogy nem a "víz az úr"!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2012.12.28 15:04

@meszi9: Mi is a különbség a tengeren való összeszerelés és a tengeri szállítás között? Egy jó csavarrögzítés nem hiszem, hogy sokat változna. Egy jól megtervezett elektronikus kötés sem. S különben holt biztos, hogy a nagyobb részegységeket a szárazföldön rakják össze. Ezen kívül ma már a legtöbb időjárási körülményt egy megfelelő hajóvezérlési rendszer ki tudja küszöbölni, s az szinte meg se moccan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

meszi9, 2012.12.28 14:39

@lomb: Milyen megbízhatóak lesznek majd az autók, amelyeket csak úgy a billegő hajón sebtében összeszerelnek.Akkor inkább azt javasolnám, hogy inkább egy tengeralattjáron szereljék össze :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html