A második legnagyobb teherautó gyártó cég a tavalyi negyedik negyedévben 999 millió svéd korona (8,3 korona egyenlő 1 dollárral) üzemi veszteséget termelt, ami jelentősen alulmúlja a Reuters által megkérdezett elemzők 475 millió profitról szóló várakozásait. A kamiongyár papírjai még durva, nap közben 18 százalékot is meghaladó rallyba kezdtek, mivel a piac nem is ezért, hanem a cég túléléséért aggódott. Márpedig a gyorsjelentés szerint stabil a cash-flow termelő képessége, szó sincs finanszírozási nehézségekről és a negyedév folyamán sikerült jelentősen csökkenteni a kapacitásokat és leépíteni a készleteket. Ráadásul részvényenként 2 korona osztalékot is fizet a cég, ami a 40 korona körüli árfolyamhoz képest nem is rossz hozam.
A fogyasztók továbbra is bizonytalanok ezért egyelőre nem mernek rendelni, s sok a korábbi megrendeléseknél a lemondás - mondta a cég vezérigazgatója. A nettó megrendelés-állomány a hatalmas októberi és novemberi zuhanás után decemberben már enyhe javulást mutatott. Nem várják, hogy a kereslet az első félévben felfutna, azonban az életbe lépett költségcsökkentési intézkedésekkel a cég alkalmazkodott a megváltozott piaci körülményekhez - tette hozzá. Azonban a leépítések hatásai még nyomni fogják az idei első féléves profitot. A Volvot egyébként sebezhetőbbnek tartják az elemzők a versenytársaknál a piaci visszaesés oldaláról, mivel jóval lassabban tudja leépíteni felesleges munkaerő kapacitásait, mint például a MAN vagy a Scania.