Roncsprémiumra ugyan nem költött, de a kormány továbbra is elkötelezett az autóipar mellett: a kabinet az iparág fejlesztése érdekében június elején fogadta el a 2009 és 2011 között végrehajtandó közúti járműipari akciótervet. A folyamatban lévő beruházások között a Daimler 800 millió eurós, 2500 munkahelyet teremtő kecskeméti gyárépítése a legjelentősebb. (Összehasonlításul: a Győrben másfél évtizede jelen lévő Audi tavaly 309 millió eurót invesztált Magyarországon.)
A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. 60 mérnökkel bővíti magyarországi fejlesztési központját, 10 millió euró értékben, a GEDIA Group pedig 21 millió eurós beruházással hoz létre egy 103 főnek munkát adó üzemet Tatán, ahol karosszériaelemek készülnek majd.
A beruházás tavaly nyári bejelentésekor elhangzottakhoz képest fél évet csúszott a spanyol F. Segura 11 millió eurós beruházással létrehozott szolnoki gyárának indulása: január helyett júliusban startolt a próbaüzem, amely egyelőre 80 főnek ad munkát. Kecskemétre nem csak a Daimler szavazott: a városban autóemelőt, szélfogót, vonóhorgot és vonógömböt gyártó Bosal júliusban jelentette be, hogy még idén bővíti üzemét, amivel további 250 munkahelyet teremt állami támogatással.
A német tulajdonú ContiTech bezárta az egyik spanyol gyárát és ötmillió eurós befektetéssel Magyarországra hozta át a gumicsőgyártást. Az F.S. Fehrer Automotive GmbH 70 és a Rába Járműipari Holding Nyrt. 30 százalékos részesedésével vegyesvállalatot alapítottak üléshabosítás tevékenységre Móron, a következő három évben végrehajtandó 12 millió eurós befektetés 250 százalékkal növeli az üzem kapacitását.
Az autóalkatrész-beszállítók számára a repülőgépipar is felvevőpiac lehet, igaz, ott sokkal szigorúbb minőségi követelményeknek kell megfelelniük. A fejlesztési és gazdasági tárca ezért az utóbbi három évben 90 százalékos támogatást nyújtott 10-12 magyar cégnek ahhoz, hogy megszerezzék a repülőipari beszállítóvá válás feltételének számító AS9100-as minőségi tanúsítványt. Ennek köszönhetően a novemberi frankfurti repülőipari kiállításon az ITD Hungary támogatásával három magyar, autóiparból diverzifikálódó cég tud megjelenni, de - saját erőből - részt vesz egy hazai repülőgépgyártó társaság is.
A közelmúltban az ágazat eddigi legnagyobb kiállítási megjelenése valósult meg Friedrichshafenben. A rendezvényen Magyarország négy ultrakönnyű repülőgéppel, két hidroplánnal, egy koaxális meghajtású helikopterrel, két sárkányrepülő trike-kal, egy UAV felderítő repülőgéppel, illetve több high-tech elektronikai berendezéssel mutatkozott be, 11 kiállító részvételével. Mindez az ITDH szerint mérföldkövet jelentett abban, hogy Magyarországot ne csupán a beszállítói szinten megrekedt háttériparként, hanem high-tech fejlesztő, magas hozzáadott értéket termelő, késztermékgyártó országként ismerjék el - ennek érdekében már a repülőipari külpiaci stratégia is elkészült.