Mark Zuckerberg a Facebook-ökoszisztéma három pilléréről beszélt, ami a "hírfolyamból", az "idővonalból" és a "grafikus keresésből" áll. Ez utóbbi jelenti az újdonságot a felhasználóknak. Zuckerberg magyarázata szerint ez egy olyan webes keresőmotor, ami nem a linkeket dobja ki, amelyeken esetleg meg lehet találni a keresett információt, hanem magát az információt adja meg - írta a MarketWatch.

A Facebook keresője elsősorban a személyekre, a fotókra, az érdeklődési körökre és a helyszínekre fókuszál majd az alapító-vezérigazgató szerint.

A MarketWatch szerint a Facebook által hangoztatottak alapján,  "ez nem egy webes kereső", hanem a Facebook rendszerén belül működő rendszer. Az új keresőmotor a következő hetekben és hónapokban indul el - fejezte be beszédét Mark Zuckerberg.

A bejelentés ellenére több mint két százalékot esett a Facebook árfolyama. Piaci elemzések szerint a piac vélhetően ennél nagyobb volumenű bejelentésre számíthatott. Korábban sok elemző figyelmeztetett már arra, hogy nincs értelme annak, hogy a gyorsjelentés előtt mindössze két héttel olyan bejelentést tegyen a Facebook, ami komoly hatással lehet az eredményességre - emlékeztet a Portfolio.hu.

Az árfolyam esésében azonban az is szerepet játszhatott, hogy a Facebook sajtóeseményével közel egyidőben megjelent a SocialBakers legfrissebb statisztikája, miszerint a Facebook 1,4 millió aktív felhasználót veszített decemberben az Egyesült Államokban. Bár ez a szám alacsony ahhoz képest, hogy Amerikában több mint 160 millió, világszerte pedig 1 milliárd feletti felhasználóval rendelkezik, de intő jel lehet. Kedvezőtlen folyamatokra utal, hogy a felhasználók kezdik elveszíteni érdeklődésüket, vagy elkötelezettségüket, ami a Facebook számára a siker záloga volt eddig.