Az AVIC I már dolgozik az ország első teljesen saját tervezésű, regionális hatósugarú repülőgépe, a 90 férőhelyes ARJ21 megépítésén, ezt tervei szerint 2009-ben kezdi meg forgalomba állítani. 2010-től a gépből évente 30-at gyártanának. A típus a brazil Embraer és a kanadai Bombardier gyártmányaival veszi fel a versenyt a regionális gépek piacán. Az AVIC I a széles törzsű utasszállító gépek gyártása terén is nagyratörő célokat tűzött ki és ebben Peking teljes támogatását élvezi, mivel Kína enyhíteni kívánja függőségét a Boeing és az Airbus gyáraktól. Kínában jelenleg 10 légitársaság vár hatósági bejegyzésre. A Boeing a napokban növelte meg 20 éves előrejelzését a kínai polgári repülőgép piac keresletéről: 17 százalékkal, 3400 gépre. A kínai légiforgalmi piac a külföldi társaságok érdeklődését is felkeltette. A Singapore Airlines, tőkeérték szerint a világ második legnagyobb légitársasága és anyavállalata, a Temasek ebben a hónapban tett 918 millió dolláros ajánlatot a veszteséges China Eastern légitársaság 24 százalékos tulajdonrészére.