Újabb állami pénzt pumpáltak a csődközeli LOT-ba

Az igen veszteséges LOT lengyel nemzeti légitársaság 400 millió zloty (130 millió dollár) állami támogatást kapott.
MTI-Eco, 2013. január 3. csütörtök, 17:22
Fotó: Napi.hu

Ezt a lengyel kincstárügyi minisztérium csütörtökön jelentette be, hozzátéve, hogy az összeget még tavaly, december 20-án átutalta a cégnek. Az 1929-ben alapított, így a világ egyik legrégebbi légi vállalata 2009-ben egyszer már elkerülte a csődöt, de azóta is folyamatosan veszteséggel zár, és a cég szerint ez így lesz az idén is. A LOT vesztesége 2008 és 2011 között elérte az 1,1 milliárd zlotyt (csaknem 80 milliárd forint).

November közepén a LOT az európai légitársaságok között elsőként vehette át első Boeing 787 Dreamliner gépét. A LOT összesen nyolc Dreamlinert rendelt, négy gépet vesz át idén márciusában, majd a rendeléséből fennmaradó három példányt 2014-ben és 2015-ben.

Az európai légitársaságok nagy nehézségekkel küszködnek. A Malév a múlt év elején jelentett csődöt, a CSA cseh légitársaságot idén áprilisban vagy májusban eladja a cseh kormány, a SAS skandináv légitársaság évek óta veszteséges.

Lengyel szakszervezetek tudomása szerint jelentős karcsúsítás előtt áll a LOT. A 93 százalékban állami tulajdonban lévő cég dolgozóinak mintegy egyharmadát - csaknem 600 embert - elbocsátják, és egyharmadával csökkentik a járatok számát.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, a szerkezetátalakításra azért is szükség van, mert bizonyítaniuk kell az Európai Bizottságnak, hogy van esélyük a talpon maradásra. Az EB jóváhagyása nélkül ugyanis az állam nem segíthet.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

oli75, 2013.01.04 11:31

@rigolya: pontosan erről beszélek. akkor most a malévval volt a baj(ugye ami "régóta és masszívan veszteséges"), vagy azokkal akik és ahogyan vezették? vagy a vezetői miatt kellett bezárni és elküldeni több ezer embert? mielőtt beszélsz érdemes gondolkodni....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2013.01.04 09:58

@oli75: A Wizz Air köszöni, most jól elvan, s nyereségesen, magáncégként működik. Úgy látszik, ha nem állami az a légitársaság, akkor kénytelen nyereséget is termelni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

oli75, 2013.01.04 09:48

nem véletlen, hogy minden ország meg akarja menteni a saját társaságát, nemzetgazdasági szinten és nemzeti szuverenitás szempontjából fontos a saját cég.
rigolya - boldogok, akik csak az orruk hegyéig látnak.1. csepp a tengerben. 2.még ez a csepp sem feltétlenül szükséges mert lehet nyereséges vagy nullszaldós egy légitársaság, csak úgy kell csinálni, haladni kell a korral. 3.Wizz Air?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

szkiita, 2013.01.03 23:00

Mondjuk az sem jó ,ha az adófizetők pénzét nyomják bele folyamatosan,inkább a tanárok fizuját emeljék belőle...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

homer11, 2013.01.03 19:08

@rigolya: persze, hogy ez a bajuk. de amikor 1Ft-ért felajánlották a szektának, hogy megvehetik, akkor kussban voltak :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html