A szabályozás a 2018. május 1. után gyártott 4535 kilogramm tömeg alatti járművekre vonatkozik, a motorkerékpárok és a pótkocsik kivételek. A fokozatos átállás keretében 2016-ban kezdik meg a gyártók az új videorendszerek bevezetését.

A szabályozás szerint az új kameráknak legalább háromszor hat méteres téglalap alakú teret kell mutatniuk a kocsi mögött, miközben az autó műszerfalára felszerelt kijelző méretét és megvilágítását is meghatározzák. Előzetes számítások szerint autónként 132-142 dollár lesz az ára egy teljesen új rendszernek.

Az NHTSA adatai szerint a könnyű járművek tolatása közben bekövetkezett balesetek évente 210 halálesetet és 15 ezer sérülést okoznak az Egyesült Államokban. Az áldozatok között felülreprezentáltak a gyerekek és az idősek. Az 5 évnél fiatalabb gyerekek adják a halálesetek 31 százalékát, a 70 év fölötti emberek pedig a 26 százalékát.

A járműbiztonsági hivatal szerint az új szabályozás évente 13-15 emberéletet menthet meg és 1125 sérülést előz meg.