Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A szervezet közölte, hogy a munkabeszüntetést előre bejelentik majd. A Lufthansa 5400 pilótáját képviselő szakszervezet és a munkaadó konfliktusa több mint fél éve tart. Áprilisban a pilóták a VC felhívására három napig sztrájkoltak, ami 60 millió euró veszteséget okozott a cégnek. A tárgyalások augusztusban ismét megszakadtak, és CV egy-egy repülőteret érintő, rövidebb sztrájkok sorozatát kezdte meg. Eddig négy ilyen tiltakozó akciót szerveztek, ezek miatt összesen 4300 járatot kellett törölni a legnagyobb német légitársaság menetrendjéből.

A sztrájk ötödik hulláma hétfőn lett volna, de az akciót végül lefújták, mert a munkaadó új ajánlatot tett a korkedvezményes nyugdíj rendszerének átalakítására. A tárgyalások azonban ismét kudarcba fulladtak, így várhatóan rövidesen tovább folytatódik a munkabeszüntetések sorozata.

A VC közleményében kiemelte, hogy "a menedzsment részéről nem tapasztalható a konfliktus rendezésére irányuló őszinte akarat". A Lufthansa egy szóvivője viszont azt közölte, hogy a cég hajlandó a kölcsönös engedményeken alapuló megoldásra, és felkérte a szakszervezetet, hogy tekintsen el a sztrájktól.

A Lufthansa pilótái jelenleg 55 éves kortól mehetnek nyugdíjba, az átlagos nyugdíjba vonulási kor pedig 58 év, ami a szakmában alacsonynak számít. A munkaadó az ösztönzőrendszer átalakításával azt kívánja elérni, hogy a pilóták 60 éves kor felett menjenek nyugdíjba. A szakszervezet ezt ellenzi, és egyebek között azzal érvel, hogy az utaskísérők érdekképviseletével a közelmúltban kötött megállapodásban éppen az szerepel, hogy a korai nyugdíjazás alsó korhatára 55 év, ami a jelenlegi és a jövőben alkalmazandó utaskísérőkre egyaránt vonatkozik.