Indoklás nélkül utasította el mindhárom vállalat felvásárlási szándéknyilatkozatát szerdán a román közlekedési minisztérium privatizációs bizottsága, a döntés értelmében a vasúttársaság árufuvarozó részlegének (CFR Marfa CFRM) 51 százalékos részvénycsomagját ismét meghirdetik. Az áprilisban 797,05 millió lejes (egy euró 4,3 lej) kikiáltási áron meghirdetett részvénycsomagra három magánvállalat pályázott: a helyi üzletember Gruia Stoica tulajdonába lévő Grup Feroviar Roman (GFR) vasúttársaság, Észak- Amerika legnagyobb vasúti fuvarozója az OmniTrax valamint az osztrák Donau-Finanz GmbH & Co KG és a romániai Transferoviar Grup (TG) alkotta konzorcium.

Relu Fenechiu közlekedési miniszter a Mediafax hírügynökségnek azt mondta, a beadott pályázatok hiányosak voltak, formailag és tartalmilag sem feleltek meg a kiírás feltételeinek.
A bukaresti b1 televíziócsatorna szerint az OmniTrax azért kapott kosarat, mivel képviselőjéről, Philip Bloom üzletemberről kiderült, az Egyesült Államokban egyszer már elítélték adócsalás és pénzmosás miatt. A bizottság az osztrák-román konzorcium esetében a mérlegadatokat hiányolta, a GFR-t pedig a bankgarancia hiánya miatt utasították el. A helyi online felületeken megjelenő sajtóhírek szerint a CFRM privatizációja azért hiúsult meg, mivel az érdeklődök túl alacsonyan kezdték a licitet. Rossz nyelvek pedig egyenesen azt állítják, hogy a vasúttársaságot nem is akarta eladni Bukarest, mindössze azért hirdették meg a társaságot, hogy eleget tegyenek az IMF követelésének. Mindezt alátámasztja az is, hogy az év elején a közlekedési tárca azt szerette volna elérni, hogy a washingtoni hitelező vegye le a privatizációs listáról a társaságot, a valutaalap azonban nem engedett Bukarest kérésének.

A közlekedési tárca adatai szerint a CFRM 2007-ben volt utoljára nyereséges, amikor az éves nettó profit elérte 4,7 millió lejt. Az azt követő időszakban azonban egyre rosszabbul alakultak a dolgok, a vállalat 2008 és 2011 között összesen 1,1 milliárd lejes veszteséget halmozott fel. A tavalyi évet a vasúttársaság teherszállító részlege 95 millió lej deficittel zárta, idén a veszteség a tervezett 1,135 milliárd lejes bevétel mellett várhatóan meghaladja majd a 211 millió lejt. A CFRM februárban kinevezett szakmai menedzsmentje idén 77 millió lejt szán fejlesztésekre, ami 20 millióval marad el a tavaly e célra fordított összegtől. A tervek szerint a munkavállalók száma idén év végére a jelenlegi 9162-ről 9053-ra csökken.

A CFR értékesítése része annak a privatizációs folyamatnak amelyet az IMF egyre vehemensebben követel Bukaresttől. A valutaalap június végéig adott haladékot a román kormánynak, hogy beindítsa a többségi tulajdonában lévő vállalatok átszervezési vagy értékesítési folyamatát. Tavaly az Oltchim vegyikombinát privatizációja fulladt kudarcba, az áprilisi Transgaz rábocsátás azonban - elsősorban az alacsony ár miatt - sikeres volt. Bukarest korábban azt ígérte, hogy még idén piacra kerül a posta, az atomerőművet üzemeltető Nuclearelectrica 10 százaléka, a Romgaz és az Oltenia energetikai holding, valamint a jelenleg csődvédelem alatt álló Hidroelectrica is.