Az indoklás szerint a romániai a négy romániai cég a Spedition UMB, a Tehnostrade, az Euroconstruct Trading 98 valamint a PA&CO International alkotta konzorcium a 42,5 kilométeres sztrádaszakasz két kilométerén több mint 16 hónapja abbahagyta a munkát, ami súlyos szerződésszegésnek számít. A CNADNR szerint ugyanakkor a négy vállalat a szerződésben vállaltakhoz képest több pénzt is követel, ami szintén feljogosítja a megrendelőt a szerződés felbontására. A román üzletemberek tulajdonában lévő vállalatok 2006-ban pályázat útján nyerték el a fent említett pályaszakasz építését, 200 millió euróért cserébe. A IX. páneurópai folyosó részeként épülő pályaszakaszon 11 híd, 17 felüljáró, és két forgalmi csomópont épül, átadását 2011 decemberére tervezték.

A hétfőn bejelentett szerződésbontás egy hét alatt a második Romániában, a múlt hét elején ugyanis a Cernavoda és Medgidia közötti autópálya-szakasz építőjét, a francia Colas vállalatot rúgta ki a CNADNR. A román fővárost a feketetengeri Constantaval összekötő autópálya 20 kilométeres szakaszának építésére 2008 novemberében szerzett jogot a Bouygueshoz cégcsoporthoz tartozó Colas. A 224 millió euró értékű szerződés szerint, a sztrádarészt idén nyáron kellett volna átadni.

Anca Boagiu a közlekedési tárvca vezetője szerint mindkét pályázatot egy hónapon belül kiírja a minisztérium, a kivitelezők kiválasztása legkésőbb augusztus végéig megtörténik.

Boagiu nem titkolt szándéka, hogy rendet rak a több sebből vérző romániai infrastruktúra- fejlesztések körül, miközben több mint három milliárd eurót kívánnak idén út-és vasútépítésre fordítani. Több mint egy milliárd eurót a IV. páneurópai folyosó részeként épülő dél-erdélyi sztrádaszakasz emészt fel, 250 millió euró jut a Craiovai, a marosvásárhelyi, a mihailesti és a brassói körgyűrűk megépítésére - jelenttette be egy konferencián Alexandru Nazare a közlekedési minisztérium államtitkára. Hozzátette: vasútfejlesztésre 460 millió eurót értékben írtak ki idén pályázatot, júniusig további 1,65 milliárd euró kerül kiírásra.