A társaság 11,5 százalékos tőkehozama alapján az egyik legnyereségesebb autógyártónak számít - hangsúlyozta Axel Strotbek pénzügyi igazgató. A társaság nettó likviditása 14,8 százalékkal 10,7 milliárd euróra nőtt 2009-ben, amely megfelelő pénzügyi hátteret biztosít a konszern további fejlődéséhez.
Tavaly összesen 949,729 ezer gépkocsit adott el az Audi - ez 5,4 százalékkal kevesebb az előző évi értékesítésnél -, a társaság bevételei pedig 12,7 százalékkal 29,840 millió euróra estek vissza. A rossz iparági értékesítési környezet mellett a rubel és a font árfolyamváltozásai is rontottak az eredményeken. Strotbek szerint a termelési és gyártási költségek optimalizálásával a profitcsökkenés egy részét kompenzálni tudta az Audi, de emellett a nyersanyagárak is kedvezően alakultak az elmúlt évben.
Tavalyi eredményéből a társaság 43 ezer dolgozójának egyszeri, 2300 eurós nyereségrészesedést, valamint 1200 eurós egyszeri bónuszt fizet.
Az iparág teljesítményéről szólva Strotbek hangsúlyozta: az autóipar eredményeit a pénzügyi oldalon a magas refinanszírozás, a nem teljesítő hitelek és számos maradványérték tovább rontotta tavaly. Spanyolországban és az Egyesült Államokban mintegy 20 százalékkal csökkent a piac, Oroszországban pedig az autóipari eladások mintegy felére estek vissza. Az elmúlt évben az Audi AG több piacon, így Nyugat-Európában, Németországban, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban is növelni tudta piaci részesedését.
Az Audihoz tartozó sportluxus-gyártó, a Lamborghini ugyanakkor 37,7 százalékkal kevesebb autót tudott eladni. Az Audi 2010 és 2012 között 5,5 milliárd eurót kíván beruházásokra fordítani, amelyből a vállalat mintegy három milliárd eurót Németországban költ majd el.
A piaci részesedés növelése mellett a társaság célja nem kevesebb, mint hogy globális piacvezető legyen a prémium szegmensben - mondta Rupert Stadler, az Audi AG igazgatóságának elnöke a társaság 2020-ig szóló stratégiai terveiről. Stadler hozzátette: 2010-ben az Audi a tervek szerint idén megismételheti a válságot megelőző egymillió darabos rekordértékesítést. Az Audi első embere elhúzódó válságra számít, amelyet csak megfelelő rugalmassággal lehet kezelni. A gyártó újradefiniálná a prémium kategóriáról alkotott fogalmakat a kisautótól a felső szegmensig.
Augusztustól lesz kapható az Audi új modellje, az A1. A prémium kategóriás kisautó megalkotására a gyártó mintegy 300 millió eurót költött, s elkészült a modell elektromos változatának koncepciója is, az A1 e-tron. Az idei évben mintegy 50 ezer darab A1-es gyárt majd az Audi.