Ütközés előtt gyorsított az önvezető Tesla

Meglepő eredményekre jutottak egy Tesla-baleset kapcsán.
Domokos László, 2018. június 9. szombat, 16:00

Márciusban a beton sávelválasztónak csapódott egy Tesla Model X egy kaliforniai autópályán. Az autóba aztán belerohant két másik jármű is. A 38 éves sofőr meghalt, az autó pedig felgyulladt.

A gyártó korábban közölte, hogy az autó önvezető módban volt a baleset idején. A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület (NTSB) vizsgálata most azt is megállapította, hogy az autópilóta közvetlenül az ütközés előtt még fel is gyorsított, és se nem fékezett, se nem próbált kitérni a betonakadály előtt - írta a 444.hu a Guardian alapján.

A kaliforniai balesetről a cég azt állította, hogy a sofőrt figyelmeztette a rendszer, hogy vegye kézbe a kormány. A hatósági vizsgálat azonban arra jutott, hogy ez a figyelmeztetés 15 perccel korábban történt, viszont a baleset előtti percben a sofőr keze többször is a kormányon volt - igaz, az utolsó másodpercekben nem.

Képünk illusztráció, forrása: Anne Lebreton/AFP

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

V0LE, 2018.06.11 21:02

@MLB2018: Ezt megint jol megmondtad bunkokam, gratulalok :D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

MLB2018, 2018.06.11 08:02

@V0LE: "MI a baj bunkokam, a temahoz megint hulye vagy, de azert szeretnel te is hozzaszolni?"
Nem tahókám, csak tudtam, ha meglátsz egy teslás cikket, akkor anyatigrisként kezdesz el öklendezni. :))
Tudom te ebben is szakértő vagy (mint minden témában :DD ), csak az nem derül ki miben merül ki a szakértelmed. Amit ideírtál azzal itt mindenki tisztában van, hülyegyerek. Vagyis, ez a rendszer nincs kész arra, h autóba építsék. Veszélyes. Persze te pár napja azt hazudtad, h nincs ezzel semmi probléma, csak a gonosz 'álhírsajtó' járatja le a nagy teslát. Na hát kb ennyi eszed van, csóri gazdasági menekült.
Ma nem törölte beléd senki a farkát, hogy elmaradt a szokásos degenerált gyűlölködésed? :))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Luftschutzbunker_Zwei, 2018.06.10 22:18

Golf-dodzsem 80 ezer dollárért, 100 km-es hatótávolsággal, néha elszabadul... A hülyének is megéri...

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

V0LE, 2018.06.10 21:11

Sokan sajnos meg mindig nem ertik, hogy a jelenlegi rendszer mirol szol. Meg nem tartunk ott, hogy a tulaj beuljon jogsi nelkul es bemondja a navigacionak az uticelt, majd hatradolve netezgessen. Ez meg nem az. Itt ugyan ugy oda kell figyelnie a sofornek, erre kulon fel is hivjak a figyelmet, viszont nem kell folyamatosan lassitassal, gyorsitassal, kormanyzassal foglalkozni, eleg azt figyelni, hogy az auto jol csinal -e mindent, es ha nem, akkor beavatkozni.

A sofor nelkuli elso lepes az uj 'summon" verzio lesz, amikor kiszallsz a kolcsibol a bejaratnal, majd az auto elmegy es leparkol egyedul, aztan ha hivod akkor erted megy a bejarathoz.

Nem lehet egyik naprol a masikra egy ennyire komplex kozlekedesi rendszert automatizalni. Folyamatosan gyujtik az adatokat, fejlesztik a rendszert es talan par ev mulva eljutunk ide. Azt is latni kell, hogy jelenleg az utak sem epp megfeleloek, aki vezet az nagyon jol tudja.

Az pedig csak raadas, hogy a Tesla -kban ez kulon fizetos extra. En az enyhembe nem rendeltem, mert nincs ra szuksegem, de sokan azt hiszik, hogy megrendelik ezt az extrat es onnantol faszbookozhatnak vezetes kozben. Aztan csodalkozik ha barmi tortenik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

V0LE, 2018.06.10 21:03

@MLB2018: MI a baj bunkokam, a temahoz megint hulye vagy, de azert szeretnel te is hozzaszolni? :))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html