Válságban Porschét vesz a magyar

A válság ellenére sportautókat és drága terepjárókat érdemes eladni Magyarországon, hiszen a különböző kategóriák közül egyedül e két szegmens tudta 2009 első félévében növelni az eladásait. Ugyanakkor a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének a statisztikáiból az is kiderül rengeteg új autót vittek ki külföldre.
NAPI, 2009. július 15. szerda, 13:02

A gyenge forint árfolyam megtette hatását az első félévben, a Magyarországon eladott 51 069 darab személyautóból és terepjáróból ugyanis csupán 39 744-et helyeztek itthon forgalomba, a többit tehát valószínűleg külföldiek vásárolták meg és vitték ki az országból.

Az értékesített darabszám 40 százalékos visszaesést jelentett még így is az egy évvel korábbi adathoz képest. Darabszámra a legtöbb autót a Suzuki adta el, amely 8934 kocsit értékesített. Ez ugyan 38,2 százalékos visszaesést jelentett, de mivel az átlag alatt maradt növelni tudta a cég a piaci részesedését 17,0 százalékról 17,5 százalékra. Érdekes adat még, hogy itthon 5006 Suzukit helyeztek forgalomba, így jelentős tétel hagyat el az országot. Ez például azt is jelenti, hogy a Ford - bár csak 4944 autót adott el - megelőzte a forgalombahelyezés tekintetében a Suzukit 5165 darab autóval.

A második legtöbb autót az Opel adta el 5211 darabbal, ez azonban 47 százalékos visszaesést jelentett, így piaci részesedése 11,6 százalékról 10,2 százalékra csökkent. Nagyot bukott a GM-csoporthoz tartozó Chevrolet, hiába voltak a nagy akciók közel 60 százalékkal kevesebb autót tudtak eladni.

A félév igazi nyertese azonban a Lancia volt, amely 22 százalékkal több autót adott el, igaz ez csupán 104 darabot jelentett. A Lexusból is több fogyott 19,4 százalékkal, ami 166 autó értékesítését jelentette, és több személygépkocsit értékesített a Porsche is, amelyből 57 darab kelt el 11,7 százalékkal több mint egy éve.

Érdekesség egyébként, hogy a járműkategóriákat vizsgálva a sportautók értékesítése 44 százalékkal 526-ra emelkedett az első félében, és több prémium terepjárót is eladtak 11 százalékkal.

Viszonylag jól szerepeltek a japán márkák, a válság ellenére ugyanis a Nissan csupán 2,2 százalékkal kevesebb autót adott el, így a piaci részesedése 2,0 százalékról 3,2 százalékra emelkedett. A Honda 13,7 százalékkal, a Toyota 29 százalékkal kevesebb autót értékesített, ami mind jobb volt az átlagnál.

Vegyesen teljesítettek a francia márkák. A Renault 21 százalékkal kevesebb eladott autóval 4,0 százalékról 5,2 százalékra emelte részesedését, ugyanakkor a Peugeot több mint 50 százalékos visszaeséssel 4,4 százalékról  3,5 százalékra esett vissza. Citroenből is több mint 50 százalékkal kevesebb fogyott, így a piaci részesedése már csak 2,5 százalék.

A német autók közül a Volkswagen, és az Audi a piaci átlagnak megfelelően esett, így az előbbi részesedése 8,1 százalék maradt. A BMW viszont csak 15 százalékkal adott el kevesebb autót, így 1 százalék fölötti piaci részt hasított ki magának.

A dél-koreai márkák is növelték piaci részesedésüket. A Hyundai mintegy 14 százalékos visszaeséssel 0,8 százalékról 1,2 százalékra, a Kia pedig 30 százalékos csökkenéssel 2,2 százalékról 2,5 százalékra.

HOZZÁSZÓLÁSOK