Várjon az LCD tv-vásárlással - óriási árcsökkenés jöhet!

Csökken az LCD-tévék értékesítésének növekedési üteme és előretörnek a 3D-s készülékek 2011-ben. Utóbbiak ára rohamosan esik majd - jósolják piackutatók.
NAPI, 2011. május 6. péntek, 12:05
Fotó: Napi.hu

Érezhetően mérséklődik az LCD-tévék értékesítésének bővülése a világpiacon - állapítja meg a DisplaySearch piackutató cég legújabb jelentésében. Összesen 217 millió új készülék találhat gazdára 2011-ben, ami 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az elmúlt évben 32 százalékkal, 192 millióra bővült e lapostévéfajta piaca. A hagyományos katódsugárcsöves tévékre még mindig van kereslet: ezek eladásai kevesebb mint négy százalékkal zsugorodhatnak 2011-ben az egy évvel korábbi 18 százalékos zuhanás után.

A világon összesen 248 millió tévékészüléket értékesíthetnek a gyártók és a kereskedők, amiből az LCD-k 84 százalékkal részesednek. Ezeken belül 50 százalékra nő a LED-es háttérvilágítású tévék aránya. Ez a technológia elsősorban az egyméteres vagy nagyobb képátlójú készülékek esetén népszerű.

A plazmatévék sem halnak ki: 2010-ben 30 százalékkal kelt el belőlük több, mint egy évvel korábban, amit áruk csökkenésének köszönhetnek. Idén nem várható ilyen impozáns bővülés, mert a nagy képátlójú LCD-tévék ára is esik.

A háromdimenziós (3D) élményt nyújtó tévék iránti kereslet a 2010-es ötszörösére ugrik 2011-ben és áruk meredek lejtőre kerül - állítja az IHS iSuppli piackutató cég. Tavaly még csak 4,2 milliót vettek a fogyasztók ebből a tévéfajtából, míg idén 23,4 millió kelhet el. 2015-re 159 milliósra növekedhet a 3D-s készülékek piaca. Addigra az ilyen tévék adják majd a lapostévé-eladások több mint felét. A DisplaySearch 100 milliós 3D-tévé-eladással számol 2014-ben.

Az ágazat legnagyobb gyártói, a dél-koreai Samsung és LG, illetve a japán Sony és Panasonic igyekeznek minél nagyobb szeletet szerezni a 3D-s piacból, mivel ezeken a tévéken még nagyobb profit érhető el, mint a régebbi fajtákon. A hagyományos LCD-k piacán ugyanis különösen olcsó tévéikkel előretörnek a no name márkák.

HOZZÁSZÓLÁSOK