A Malaysia Airlines már azelőtt is pénzügyi problémákkal küszködött, hogy idén két tragédia sújtotta a céget. Márciusban az egyik járata tűnt el nyomtalanul, 239 fővel a fedélzeten. Néhány hónappal később pedig Ukrajna felett lelőtték egy másik repülőgépét, ami 298 ember halálát okozta. A két tragédia a csőd szélére sodorta a céget.

Még folynak a tárgyalások az Aer Lingustól érkező új vezetővel, Christoph Muellerrel, hogy kezdje meg a munkát a maláj légitársaságnál, mielőtt május elsején lejár a szerződése az Aer Lingusnál. De március elseje előtt biztos, hogy nem áll munkába.

A Malaysia Airline-nál komoly reorganizációt jelentett be a tulajdonos, a Khazanah Nasional, a maláj állami befektetési alap. Az év végéig 6000 dolgozójától válik meg, ami a teljes munkaerő 30%-ának felel meg. A társaság részvényeit kivezetik a tőzsdéről és 2015 júliusában egy teljesen új vállalatot alapítanak, ami átveszi a Malaysia Airlines tevékenységét.

Mueller 2009 eleje óta vezette az Aer Lingust és mindössze egy év alatt a kedvezőtlen piaci környezet közepette is megfordította az ír légitársaság szerencséjét. A tervek szerint a Malaysia Airline 2017-re újra nyereséges lesz és 2019-ben ismét bevezetik a tőzsdére a részvényeit.