Vegyes képet mutat az amerikai autópiac

A gyártók egy része jelentős növekedést, néhányuk jelentős csökkenést jelentett júliusról, elemzők szerint roncsprémium élénkítő hatása nem lesz tartós.
Leszák Tamás, 2009. augusztus 4. kedd, 09:31
Fotó:

Vegyes eredményeket hozott a július az amerikai autóeladások szempontjából: éves szinten a Ford 2,3 százalékkal emelkedő forgalma mellett a Chrysler 9,4, a GM 19 százalékos visszaesésről számolt be.

Az ázsiai gyártók közül a Subaru 34, és a Hyundai 12 százalékkal tudta növelni eladott autói számát az egy évvel korábbihoz képest, míg a Honda 16, a Toyota 11, a Nissan pedig 25 százalékkal csökkenő forgalomról szóló jelentést adott ki - írja a BBC.

A Daimler amerikai forgalma 24 százalékkal esett vissza, főként a Smart és a Mercedes-Benz luxusmodellek iránti kereslet zuhanása következtében.

Összességében a kormányzati roncsprémium-program következtében a forgalom emelkedésnek indult, elemzők azonban nem számítanak arra, hogy a piacélénkülés tartós marad. A Fehér Ház szóvivője ráadásul azt mondta: a programot le kell állítani, ha a szenátus e hét folyamán nem növeli meg a hozzá kapcsolódó források összegét.

HOZZÁSZÓLÁSOK