Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A szerződés mintaszerű, olyan megegyezésen alapul, amelyet az alkalmazottak kétharmadát képviselő szervezetek elfogadtak − hangsúlyozta tegnapi sajtótájékoztatóján Carlos Ghosn, a Renault vezérigazgatója. (Az autógyártónál működő négy nagy szakszervezeti szövetség közül három írta alá az egyezséget, a franciaországi alkalmazottak mintegy negyedét képviselő baloldali CGT viszont elutasította.)

A Renault 7500 munkahelyet számolhat fel 2016-ig úgy, hogy a távozók vagy nyugdíjba menők helyére nem vesz fel újakat, emellett a szakszervezetek azt is elfogadták, hogy 32-ről 35 órára nőjön a heti munkaidő. Az autógyártó évi 500 millió euró megtakarítást vár az intézkedésektől − mondta még január végén Gerard Leclercq, a Renault franciaországi igazgatója.

A versenyképességet növelő lépések fejében a Renault vállalta, hogy legalább 2016-ig nem zárja be egyetlen franciaországi üzemét sem és addigra 34 százalékkal, 710 ezer autóra növeli éves ottani termelését. Ezen túlmenően ígéretet tettek arra is, hogy évi 80 ezer gépkocsit gyártanak a partner márkákkal való együttműködés keretében is, ez elsősorban a Nissant jelentheti, de a Daimler is szóba jöhet (a Reuters szerint Ghosn nem kommentálta azokat a sajtóértesüléseket, hogy a német autógyártó Mercedes A- vagy B-modelleket szerelne össze a Renault üzemeiben).