Veszteséget jelentett a német E.On - de beruház 500 millió eurót az e-mobilitásba

Az E.ON német energiaipari konszern adózás után veszteséggel zárta az első negyedévet, de működési eredménye nőtt.
Szepesi Anita, 2020. május 12. kedd, 16:29
Fotó: Reuters

Az esseni energiaipari cég kedden azt közölte, hogy az első három hónapot 327 millió euró adózás utáni veszteséggel zárta az egy évvel korábbi 387 millió euró nyereség után.

A kamatok és adózás előtti eredmény (EBIT) 24 százalékkal 1,460 milliárd euróra nőtt, ami elsősorban azzal függ össze, hogy a konszern felvásárolta a szintén német Innogy hálózatüzemeltetéssel foglalkozó részlegét - írta az MTI. A kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) 31 százalékkal, 2,184 milliárd euróra emelkedett. A cég bevétele 94 százalékkal, 17,665 milliárd euróra ugrott a tavalyi első negyedévi 9,128 milliárd euróról.

Az E.ON fenntartotta az idei évre vonatkozó 3,9-4,1 milliárd eurós EBIT-eredményével kapcsolatos várakozását, de jelezte, hogy nem vették figyelembe a koronavírus esetleg később jelentkező hatásait, mint például a kisebb energiakeresletet.

Az esseni központú energiavállalat a negyedéves jelentése mellett azonban az is hivatalosan jelezte, hogy támogatja a fenntartható gazdasági fellendülést az éghajlatbarát, technológiailag fejlett energiainfrastruktúrába történő beruházásainak növelésével annak érdekében, hogy az ügyfelekkel együttműködve jelentős lendületet adjon a zöld energia átmenete Németországban - és Európában.

Az E.On vezérigazgatója, Johannes Teyssen a friss pénzügyi adatok bejelentésével egyidőben azt is közölte: a koronavírus válság nem indokolja, hogy a cég csökkentse a befektetési hajlandóságát. Ehelyett beszáll további 500 millió euróval az energiarendszerek digitalizálásába és az elektromos mobilitásba - idézi Teyssent a PV Magazine.   A cégvezető az eseményen azt is mondta: szerinte a politikusoknak most kiváló eszközük van a gazdasági fellendülés eléréséhez és az éghajlatvédelem előmozdításához is. Ez az út a gyorsabb villamosításon át vezet - közölte, hozzátéve, hogy különösen igaz ez a közlekedési és a fűtési ágazatban. Ehhez a politikának az összes fosszilis tüzelőanyag fokozatos megadóztatása mellett kell kardot rántania - tette hozzá Johannes Teyssen.

HOZZÁSZÓLÁSOK