Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A piaci részesedés növelése és a nyereségesség helyreállítása nagy feladat, de meg van győződve arról, hogy sikerül a fordulat - hangsúlyozta a menedzser a pénteki német sajtóban idézett első nyilatkozatában hangsúlyozta.

Az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall tavaly 1,4 milliárd euró veszteséget termelt. Az előző vezérigazgató, Karl-Friedrich Stracke tavaly júliusban távozott. Azóta ideiglenesen Thomas Sedran stratégiai igazgató irányítja a vállalakozást. Karl-Thomas Neumann március 1-jén veszi át a feladatokat, ő lesz az Opel 20. vezérigazgatója 1948 óta.

Az 51 éves autóipari szakember legutóbb a Volkswagen kínai leányvállalatának elnök-vezérigazgatójaként dolgozott. Beszámolók felhívják a figyelmet, hogy valamennyi elődjénél nagyobb befolyása lesz az Opelnél, mert nem csupán a vállalat vezetését bízták rá, hanem a tulajdonos General Motors (GM) európai tevékenységét összefogó cég - a GM Europe - elnöki tisztségét is, és kinevezik a GM alelnökének is. A német menedzser így az Opel mellett a GM valamennyi márkájának európai pozicionálásáért is felel, és a legmagasabb szinten vesz részt az amerikai társaság döntéseinek meghozatalában. Mindennek az az üzenete, hogy a GM nagyobb figyelmet fordít Európára. Az Opel ezentúl nem csak az óriáscég egy "függeléke" lesz, az Opel vezetője pedig nem egyszerűen a detroiti központ "helytartója" - írta a Die Welt.

Korábbi beszámolók szerint az Opel a modellkínálat bővítése és az export révén igyekezik kikapaszkodni a válságból. Külön értékesítési koncepciót dolgoznak ki például a kínai piacra, ahol az utóbbi időszakban évente csupán 5 ezer autót adtak el. A török, az orosz, az észak-afrikai és az ausztrál piacon is növelni akarják az Opel részesedését, Európában pedig hosszabb távon a második számú autógyártó pozícióját kívánják megszerezni.