A legnagyobb európai autógyártó társaság, a Volkswagen azt tervezi, hogy 2018-ra globálisan is az első helyre küzdi fel magát, leelőzve a fej-fej mellett haladó General Motorst és Toyotát - derül ki a USA Today összeállításából.

A lap szerint a VW növekedéséhez az amerikai eladások triplázásán keresztül vezetne az út: az elmúlt évekre jellemző háromszázezres darabszámot 2018-ra egymillióra emelnék. A Tennessee-beli gyár, ahonnan a piac meghódításáért felelős modellek egyike, a Passatot felváltó új típus gördül majd ki, jövőre kezdi el a termelést. A tervek között szerepel a Tiguan crossoverek értékesítésének felfuttatása, illetve a korábban kudarcosnak bizonyult Phaeton luxusmodellek újbóli bevezetése is.


A J.D. Power autóipari elemző cég szakértője szerint ugyanakkor legalábbis kihívásokkal terhes a VW terve - nem csak az ázsiai gyártók (köztük főként a Hyundai) ádáz versenye, hanem amiatt is, mert a detroiti gyártók újra ringbe szállnak, megbízható kis- és középkategóriájú kocsikkal.


Határozottabban fogalmazott egy másik autóipari szakértő, az IHS Global Insight elemzője: szerinte nem tudja majd teljesíteni egymilliós tervét a VW. Az IHS legrózsásabb forgatókönyve is csak duplázással számol, vagyis a VW-kből, Audikból, Bugattikból, Bentleykből és Lamborghinikből összesen legfeljebb 685 ezer kelhet el abban a 2015-ös esztendőben, amelyet egyébként az amerikai autópiac rekordközeli évének prognosztizálnak. Hozzátette: nem látszik olyan rivális gyártó, amely a VW terveinek teljesítéséhez elegendő piacot veszthetne.


A német társaság viszont abban bízik, hogy az amerikai piacra szabott új, minőségi modellek, valamint az üzemanyagtakarékos járművek meghozzák az áttörést.


Rövid távon ugyanakkor nehezíti a VW helyzetét az USA piacán, hogy az amerikai egység vezérigazgatója, Sefan Jacoby augusztus elején átigazolt a kínai Geely tulajdonába került Volvóhoz, utódjának kinevezése pedig az európai nyári szabadságolási szezon miatt késik.