Villámgyorsan bővítik Európában a villanyautó-töltő hálózatot

Az idehaza az OMV e-autós töltőállomásokról ismerős Ionity az európai hálózata bővítésének második üteméhez az ABB-t választotta partneréül. A szerződés értelmében ez év végéig több mint 300-al bővítik a nagyteljesítményű töltőhálózatot.
Szabó M. István, 2020. január 20. hétfő, 11:17
Fotó: Napi.hu

Az ABB új megrendelésként összesen 324 darab, egyenként 350 kilowattos (kW), nagyteljesítményű elektromosjármű-töltőre kapott rendelést az Ionity-től. A töltőket 2020. végéig, 24 országban üzembe is kell helyezni; ez a hálózatbővítés második szakaszának része.

A beredezéseket szállító ABB korábban is kapott már ilyen megbízást: 2018-ban, technológiai partnerként 340 töltőt szállított le az Ionity-nek, a svájci cég elsőként forgalmazott ilyen teljesítményű töltőket folyadékhűtéses kábelekkel. Az ABB népszerűsége a fogyasztói oldalról nagyrészt annak köszönhető, hogy ezek a berendezések 8 perc alatt képesek az e-járműveket 200 kilométeres hatótávolságra elegendő energiával feltölteni.

Az Ionity a BMW, a Daimler, a Ford  és a Volkswagen Csoport közös vállalkozása, mely nemrég avatta a 200-ik töltőállomásnak üzembe helyezését Lully-ban (Svájc).

Az ABB új töltőkészülékei továbbfejlesztett modellek; jellemzőjük például a csendesebb működés, a személyre szabott kijelző és a hosszabb kábelek beépített kábelvisszahúzással, ami megkönnyíti a töltőcsatlakozás elérését minden autómodellnél.

Európában a plug-in járművek eladása 2018-ban meghaladta a 400 ezres darabszámot, ami harmadával több az egy évvel korábbi adatnál. Az előrejelzések szerint a szigorúbb üzemanyag-fogyasztási előírások és a hazai autógyártók kötelezettségvállalásai miatt azt mutatják, hogy Európa e tekintetben gyorsan megelőzi majd az Egyesült Államokat, és a 2020-as években a világ második számú piaca lesz.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

na4, 2020.01.20 16:29

@matura: Berlinben is üzembeállítottak elektromos buszokat (Ár: állítólag 600 ezer euro, normál busz 200 ezer euro), de hogy működőképes legyen dízelmotorokat szereltek be, amik a klímát ill. a fűtést üzemeltetik. Szétröhögtem magam. Sikerült adni egy nagy pofont a szarnak. Ennyi hülyét!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Józsi2222, 2020.01.20 14:37

Csakúgy villámgyors ez, mint az elképesztő mínusz 9 fokos hőmérséklet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matura, 2020.01.20 11:44

A szent szájból elhangzott a klímavészhelyzet megoldására aegy bölcs terv, már csak elektromos buszokat szereznek be, ez a dolog olyan mint a spanyolviasz, , régóta ismert, ugy hívják, trolibusz, nem kell hozzá méregdrága akkumlátorhegy, meg töltés, stb. stb, vezeték kell, meg szakad is, de így is 1/10 az ára és a problémái is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html