Immár "karnyújtásnyira" vagyunk az új járművek szigorúbb uniós kibocsátási normák teljesítésétől. Nem adjuk fel, de nem lesz könnyű a flottacélt elérni - mondta a konszern vezérigazgatója a Financial Timesnak.

Idén az Európai Unióban átlagosan kilométerenként legfeljebb 95 grammos szén-dioxid-kibocsátást kell teljesítenie az autógyártók új modelljeinek. A különböző piaci szegmensekben ettől eltérő, esetenként ennél magasabb is lehet a kibocsátási érték. Például a többségében nagyobb saját tömegű autókat értékesítő Mercedes és BMW esetében is. A modellpaletta legmagasabb kibocsátású öt százalékát pedig átmenetileg, 2021 végéig még ki lehet hagyni az átlagos kibocsátási érték számításából.

Az autógyártók attól tartanak, hogy az elektromos járművek nem kellő arányú értékesítésével a szigorúbb kibocsátási normák miatt milliárdos büntetést lesznek kénytelenek fizetni. A bírság ugyanis eladott autónként és a határérték túllépése minden grammja után 95 euró, ami alapján pillanatok alatt hatalmas összeg jöhet össze.

A járvány miatt visszaesett forgalomban az elektromos és plug-in hibrid autókra adott értékesítés-ösztönző támogatás azonban megnövelte az elektromos autók piaci részesedését. Christian Dahlheim, a Volkswagen konszern értékesítési igazgatója már korábban "kiélezett versenyről" beszélt a normák teljesítésében - írta az MTI.