Volkswagen: Nem lehet betartani a határértékeket

Egyetlen autógyár sem képes betartani a hatóságok által előírt emissziós határértékeket - jelentette ki vasárnap Akbar el-Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a tagja a dubaji légikiállítás és -vásáron.
MTI, 2015. november 8. vasárnap, 18:33
Fotó: MTI/EPA

Ha valóban megvizsgálnánk minden egyes autógyártót, azt kellene látnunk, hogy egyik sem képes betartani a hatósági előírásokat. A Volkswagen egy márka és ez a márka nem fog csak úgy eltűnni - fogalmazott az it-tag. A konszern kiváló autókat, kiváló teherautókat, kiváló buszokat gyárt. Termékei első osztályúak. A média "méltatlanul" bánik a Volkswagennel - szögezte le, a sajtóban a vállalatot ért bírálatokra célozva.

A katari állami befektetési alap, a Qatar Investment Authority a Volkswagen elsőbbségi részvényeiből a legnagyobb pakettet tartja birtokában, a törzsrészvényesek körében pedig a harmadik legnagyobbnak számít. A Volkswagen konszern emissziós botrányának kitörése óta az alap 4 milliárd dolláros árfolyamveszteséget szenvedett el részvénytulajdona után.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Zodiakus, 2015.11.09 23:58

Ha olyan lehetetlen betartani az Euró-6-os szabványt,akkor a nagy autógyártók miért nem fogtak össze és hívták meg a döntéshozókat egy találkozóra?Ott elmondták volna hogy a mai és jövőbeni dízelek ezt még nem fogják tudni.Dolgoznak rajta,de időt kérnek.
Tudomásul vették,van aki így,van aki úgy oldotta meg a problémát.Már írtam,aki azt állítja egy autó se tudja az Euró-6-ot,perelje be bátran a Toyotát.Aztán majd meglátjuk....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2015.11.09 23:01

@TheElf: Egy beszállítónknak volt egy a6 hibridje.
11-12 literes átlagfogyasztással(város,autópálya,országút) jártak vele, de ez több is lesz, ahogy az akku öregszik.
Nálunk ugyanez dízelben 8-9, de akkor már elég rendesen tapossa neki az ember.
Még annyi különbség, hogy hibrid 17, a dízel meg 14 millióba került hasonló felszereltséggel.Nem is csodálom, hogy nyomják a gyárak a marketinget mert óriási pénz ez nekik. Te meg szépen beszopod.:)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

TheElf, 2015.11.09 20:22

@kopacs: Teljesen mindegy, hogy mennyit kell az áramon szállítani, Uránból sem széndioxid, sem problémás nitrogén oxidok nem lesznek.

Tudod a sok más erőmű, ipari létesítmény, stb. mellé kellő vegyipar sajátja, hogy olyan mérgek jutnak a környezetbe amik ismereteink szerint soha nem tűnnek el. Az atomipar esetében a legtöbb izotópnak van felezési ideje. Más izotópok viszont nem veszélyesebbek a természetben is meglévő radioaktív izotópoknál.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kopacs, 2015.11.09 13:09

@TheElf:
A tisztán elektromos hajtás egy csalás, mert az elektromos áramot is meg kell termelni, szállítani, transzformálni, vezetékelni, miközben jócskán terhelik a környezetet.
Jó akkumulátor és plug in hibrid a jövő.
A vizsgálat akkor lenne korrekt, ha a forgalomban részt vevő autókban mérnének, a valóságos - a mostani etetés majd duplája fogyasztással..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

TheElf, 2015.11.09 12:46

@acdc: Te azt mondod nem lehet betartani a normát, a benzineseknél gyakorolt dolgok miatt nincs alternatívája a dízelnek. Érdekes módon az összes nagy autógyártó elmondta, hogy csak alternatívája van méghozzá a hibrid technológia. Amivel lazán be lehet tartani a normát.

Innentől kezdve te nem azt mondod, hogy érvekkel vitatkoznál, hanem csak beszólsz. Ami gáz. De ettől még teljesen egyértelmű az, hogy a hibrid tökéletes alternatíva, és egy gazdasági lapon nem kellene meglepődnöd azon, ha a volumenhatékonyság is érv, és nem ártana, ha tudnál valamit kezdeni vele. Sőt a szabálytalanul, csalással szerzett árelőny versenytorzító hatását sem ártana ismerned.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html