Korszakváltásra készül a Volkswagen

Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában - írta a Handelsblatt.
Domokos László, 2019. augusztus 23. péntek, 11:02
Fotó: Getty Images

Az 1937-ben alapított Volkswagen "története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül" - mondta Jürgen Strackmann értékesítési és marketingvezető a Volkswagen csoport névadó márkájának jövőjéről a társaság wolfsburgi központjában tartott sajtóbeszélgetésen.

A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról - írta az MTI.

Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme heteken belül megjelenik. A márka arculatot vált, a hagyományos kék-ezüst VW logó helyére kerülő új emblémát a szeptember 12-én kezdődő frankfurti autószalonon (Internationale Automobil-Ausstellung - IAA) mutatják be.

A wolfsburgi székház tetején elhelyezett VW-logót is leszerelik, a 8 méter átmérőjű, 7,5 tonnás korongot már a napokban eltávolítják a 70 méter magas épületről. A cég az arculatváltással együtt az elektromobilitás felé fordul, így az új logó először az első "igazi" - vagyis nem belső égésű motorral szerelt modell továbbfejlesztett változataként készült - elektromos meghajtású modellsorozatot díszíti majd, amelynek első tagja, az ID.3 nevű kocsi szintén az IAA-n debütál.

A cél, hogy 2025-re az elektromos autók első számú gyártója legyen. Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezetnek be a piacra, és arra törekszenek, hogy évente egymillió elektromos kocsit értékesítsenek. A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegyék a gyártási folyamatokat.

A Handelsblatt szerint a társaság az imázsváltással, az elektromobilitás és a környezeti tudatosság előtérbe helyezésével az egész Volkswagen csoportot megrázó dízelbotrányt is igyekszik feledtetni.

A csoporthoz a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár márka tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen csoport gyártja.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

V0LE, 2019.08.24 02:02

A Model 3 aksijaban 75% -al kevesebb kobalt van mint az ID3 aksijaban. A Model X nagyobb hatotavu kisebb akkuval mint az Audi E-tron, raadasul sokkal jobban gyorsul. A VW es a tobbi gyarto jocskan le van maradva a Tesla mogott, hiaba a rengeteg penz, sok ido lesz mire behozzak a lemaradast.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2019.08.23 12:57

2025 kicsit távolinak tűnik. Ha nem akar komoly büntetéseket fizetni Kínában és Európában akkor 2021-re kell kb 400-400 ezer elektromos autót gyártania.
Hogy ezt el is adja, az csak ár kérdése, 12,5 millió ft helyett adja az e-Golfot 6-7 millióért (Kínában nagyjából ennyi).
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2019.08.23 12:42

Ha megoldódik az elektromos energia tárolása és a töltés sebessége. Ha nem, akkor lehúzhatják utána a rolót. De addigra már ez az egész elektromos hiszti is el fog múlni. Kiderül majd, hogy ennek is vannak kemény hátulütői. Nincs ingyen ebéd.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html