Túlélte a drága alumíniumot a Whirlpool

Az amerikai Whirlpool nyereséggel zárta az idei második negyedévet az egy évvel korábbi jelentős veszteség után - írja az MTI.
Szabó Dániel, 2019. július 23. kedd, 12:52
Fotó: Reuters

A világ legnagyobb háztartásigép-gyártója 67 millió dollár, részvényenként 1,04 dollár adózott nyereséget ért el a június végén zárult három hónapban az egy évvel korábbi 657 millió dollár, részvényarányosan 9,5 dollár veszteség után.

A tavalyi második negyedévi veszteség fő oka két, összesen mintegy 850 millió dolláros egyszeri tétel volt, illetve az, hogy megemelkedett az alumínium és az acél importvámja.

Az idei második negyedévben az egyszeri tételek nélküli részvényarányos profit 4,01 dollárra nőtt az egy évvel korábbi 3,2 dollárról. Szakértők gyengébb adatra, 3,71 dollárra számítottak. A Whirlpool negyedéves bevétele 0,9 százalékkal, 5,186 milliárd dollárra nőtt, elemzők kisebbre, 5,02 milliárd dollárra számítottak. Árfolyamhatások nélkül a negyedéves bevétel 3,5 százalékkal emelkedett.

Kedden a Whirlpool 14-15 dollárról 14,75-15,5 dollárra javította idei részvényarányos eredményével kapcsolatos várakozását.

HOZZÁSZÓLÁSOK