Az 55 ezer csatornát összesen nagyjából 380 millió felhasználó látogatja, havi 5,5 milliárd megtekintést produkálva. A megállapodás szerint a Disney további 450 millió dollárt fizet, ha a következő pénzügyi negyedév végéig, június 30-ig teljesülnek meghatározott feltételek.

A Disney egyrészt szeretné a saját tartalmait megjeleníteni az interneten, másrészt szeretné látni, hogy az online videós világ csillagai beleillenek-e a profiljába - magyarázta egy szakértő a The Wall Street Journal című lapban. A nagy médiaipari vállalkozások már régóta élénken érdeklődnek a rövid internetes videók iránt, amelyek nagyon népszerűek a fiatalok körében.

A Dreamworks film- és televíziós konszern tavaly 150 millió dollárért fölvásárolta a Maker Studios konkurensét, az Awesomness TV-t. A hollywoodi Warner Bros. pedig a számítógépes játékokra szakosodott Machinima internetes videócsatornában vásárolt részesedést.