Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A norvég vállalat a tervek szerint 9,67 millió új részvényt bocsát ki két körben, ami 27,6 százalékkal növeli a jelenleg 35 milliós részvényállományt. Az új részvényeket darabonként 155 koronáért értékesítették, ez 9,7 százalékos engedmény az oslói tőzsdén forgó részvények 171,6 koronás árfolyamához képest.

Az új részvények kibocsátásával az volt a Norwegian Air célja, hogy erősítse pénzügyi helyzetét és finanszírozni tudja a gyors terjeszkedést.

A norvég diszkont légitársaság igyekszik meghódítani a transzatlanti piacot, a vetélytársaknál olcsóbb jegyárakat kínálva, de erős nyomás nehezedik rá, hogy kordában tartsa költségeit és konszolidálja mérlegét az öldöklő verseny közepette. A vállalat jövője függ attól, hogy sikerül-e adaptálni a rövid távú járatok esetében sikeres üzleti modellt a hosszú távú járatokra. A Norwegian Air árfolyama tavaly 36 százalékkal csökkent, ami arra utal, hogy a befektetők egy része nem bízik ebben a stratégiában.

A norvég vállalat tavaly nyáron indított tíz észak-amerikai városba diszkont járatot Európából, és a kezdeti jegyárak 20 ezer forinttól indultak, lépéskényszerbe hozva Európa nagy hálózatos légitársaságait is. Piacszerzés céljából masszívan bővíti transzatlanti hálózatát: júliustól Kanada és Európa között fog járatokat üzemeltetni, de nemrégiben Nagy-Britannia és Argentína között indított járatokat.

A Norwegian Air kedden arra figyelmeztetett, hogy az első negyedévben a vártnál nagyobb lesz a vesztesége és az üzemanyagköltsége. Január-márciusban a bevétel 7,1 milliárd korona lehet, az adózás előtti veszteség pedig 2,6 milliárd koronára rúghat. A Reuters által megkérdezett elemzők 7,24 milliárd koronás árbevétel mellett 2 milliárd korona körüli veszteséget prognosztizáltak. Maga a norvég légitársaság korábban 12 százalékkal alacsonyabb üzemanyagárak mellett 1,8 milliárd koronás deficittel számolt. (Sűríti budapesti járatait a Finnair.)