Zuhanórepülésben a MiG

Bajban van az egykor a szovjet katonai erő szimbólumai közé tartozó MiG gyár, már csak alkatrészgyártása és szolgáltatásai tartják életben.
Barabás T. János, 2015. július 3. péntek, 15:36
Fotó: Napi.hu

Bár a világhírű MiG vadászgépek még mindig közel 30 ország légierejében szolgálnak, a cég a Szovjetunió bukása óta egyetlen jelentős megrendelést sem tudott szerezni, ősi vetélytársa, a Szuhoj mind a hazai, mind a külföldi piacokon kiütéssel győzött - kivitelének értéke 1991 óta közel 7 milliárd dollárral haladta meg a MiG-ét a The Moscow Times beszámolója szerint.

Az orosz vadászgépgyártás nagy öregjét a javítási-üzemeltetési szerződései és régi modelljei, főleg a MiG-29-esek korszerűsítései tartják életben, de ezek is kifutnak néhány éven belül.

A cég neve tervezőijéből, Artyom Mikojanéból és Mihail Gurevicséből származik, akik első gépüket 1939-ben tervezték. Legsikeresebb vadászgépük a MiG-29-es, amelynek darabja mintegy 30 millió dollárba kerül - ez a korszerűbb gépekének a töredéke. Ennek ellenére az IHS adatai szerint 1991 óta az árbevétele csupán 8,6 milliárd dollár volt, szemben a Szuhoj 15,5 milliárd dolláros forgalmával.

Egyetlen új modellje a sokat ígérő MiG-35-ös azonban - főleg politikai okokból - vesztett az indiai kormány 13 milliárd dolláros tenderén a francia Rafale-lal, a hazai piacon pedig a Szuhoj 5 generációs lopakodó vadászával szemben. A 35-ösből pedig 2020-ig csak 30 darabot rendel az orosz légierő.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Pluralista, 2015.07.04 11:12

@shinichi: http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/05/31/minister-india-buy-french-rafale-fighter-jets/28262277/

Tehát a tervezett 126 db helyett csak 36 db francia Rafale vadászgépet vesznek az indiaiak. A hivatalos indoklás szerint "túl drágák". Tehát valószinű hogy inkább az olcsó MiG-eket fogják megvenni helyettük.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

shinichi, 2015.07.04 10:57

A meglevő indiai hordozóra - méretek és indítási módszer miatt - vettek néhány 29K változatot. Az új generációs hordozóra, úgy tudom még mindíg a Rafale-t tervezik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kopacs, 2015.07.04 04:22

@Pluralista:
Úgy olvastam, hogy a franciákkal mégis megkötötték az üzletet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Pluralista, 2015.07.03 19:17

Ja most jövök rá hogy ez a cikk is azért íródott.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Pluralista, 2015.07.03 19:17

Ja most jövök rá hogy ez a cikk is azért íródott.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html