Zuhantak a bevételei a világ egyik legnagyobb médiavállalatának

Veszteséges negyedévet zárt a News Corporation, a világ egyik legnagyobb médiavállalata, elsősorban a sajtóportfolió csökkenő árbevétele miatt.
MTI-Eco, 2016. november 8. kedd, 14:14

Az egy évvel korábbi, 175 millió dolláros nyereséghez képest idén 15 milliós, részvényenként 3 centes veszteséget ért el a New York-i székhelyű társaság a szeptember 30-ával záró negyedévre. A negyedéves árbevétel 2,01 milliárd dollárról 1,97 milliárdra esett vissza.

Elemzők 1,96 milliárd dolláros bevétel mellett nullszaldós eredményre számítottak.

A társaság hír- és információközlő divíziójának bevétele - amely az összbevétel kétharmadát teszi ki - 5,3 százalékkal, 1,22 milliárd dollárra esett vissza. Ezen belül a reklámbevételek 11 százalékkal estek.

A Rupert Murdoch által irányított News Corp, amely egyebek között a Wall Street Journal, a londoni Times, a Dow Jones Newswires és a HarperCollins könyvkiadó tulajdonosa, folyamatosan csökkenti költségeit a hírtermékeit összefogó divíziójában.

Ugyanakkor a társaság ingatlanközvetítési részlegénél jelentősen nőtt az árbevétel. Az ausztrál REA csoportot és a Realtor.com weblapot üzemeltető Move Inc-et is magába foglaló divízió árbevétele 226 millió dollár volt, ami 18,3 százalékos éves szintű növekedést jelent.

A társaság New Yorkban jegyzett részvényeinek árfolyama hétfőn 12,22 dolláron zárt, napi szinten 2,78 százalékkal emelkedett, de az év eleje óta 8,5 százalékot veszített értékéből.

A News Corp nincs egyedül a nyomtatott sajtó csökkenő reklámbevételeinek problémájával. A versenytársak közül például a New York Times Co. közel 20 százalékos, a Gannett Co. nagyjából 15 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni a harmadik negyedévre.

A Magna Intelligence médiakutató cég becslése szerint idén 11 százalékkal 12 milliárd dollárra csökkennek az amerikai nyomtatott sajtó reklámbevételei.

HOZZÁSZÓLÁSOK