Vége felé közeledik az árverési szezon, és kitört a nyár: ez is közrejátszhatott abban, hogy a szokottnál kevesebben jelentek meg az Arte május 28-ai árverésén. A teremben a galéria régi gyűjtői ültek, új arcokat nem lehetett látni, de sok telefonos licitáló és vételi megbízás volt, így a tételek 50 százaléka gazdára talált, a színvonalas anyag fontosabb darabjai nem ragadtak bent.
A legmagasabb leütéshez meg kellett várni a legutolsó tételt, ez Zichy Mihály tussal készült katonarajza volt, amelynek ára 220 ezer forintról 380 ezerig emelkedett. (A grafika − sok más tétellel együtt − Vákár Tibor építész hagyatékából származott, aki maga is rajzolt, festett.) A második legdrágább mű Aba-Novák Siracusa című tusrajza lett, 90 ezer forintos indulás után 300 ezer forintot adtak érte. Bálint Endre 1954-es, ajánló sorokkal ellátott Éjszaka című ceruza-tusrajza 70 ezer helyett 180 ezerért kelt el. Ezek az emelkedések is azt jelzik, hogy a kvalitásos darabokért továbbra is méltó árakat adnak a gyűjtők.
Victor Vasarely szines műanyagragasztott kockákból álló munkája különleges darab volt, itthoni árverésen ritkán látni ilyet, ennek 65 ezres kezdő ára 160 ezerre nőtt. Vaszary János fiúaktja vételi megbízással 110 ezer forint lett, ugyanennyit adtak Konecsni György 1934-es tempera Hubertus-plakáttervéért is. Róna Klára a férjét, Klie Zoltánt festette meg temperával a harmincas években, ezért sokáig licitáltak, végül háromszoros áron, 95 ezer forintért vitték el.
A sokszorosított munkák közül Gross Arnold szignált rézkarcának, az 1966-os Via Margittának az ára 16 ezres kezdés után 60 ezer forint lett. Orosz István Terasz című rézkarca ugyanilyen arányú drágulás mellett 65 ezerért került egy külföldi vevőhöz.  Lakner László litográfiája 1967-ből, Kratochwill Miminek szóló ajánlással 85 ezer forintért kelt el.

Jankó Judit