Perlrott Csaba Vilmostól való a tavaszi szezon eddigi legdrágább képe − 50 millió forintért ütötték le Virág Juditnál − és ő volt a sztár az Arte árverésén is: szénnel és krétával rajzolt aktjáért 220 ezer forintot fizettek, ez a kikiáltási ár ötszöröse. Az aukció élénk licitek mellett zajlott, a 180 tétel 62 százaléka elkelt − ez érdemi javulás a legutóbbi árverés 40 százalékához képest, de a válság előtti szintet nem éri el.

Ámos Imre akvarellje − amit felesége, Anna Margit írt alá − 130 ezer forintért kelt el, Derkovits Gyula 1918-as tus-akvarelljéért pedig 95 ezer forintot adtak. El Kazovszkijtól egy akvarell csendélet 80 ezerért kelt el, Tóth Menyhért ceruzával rajzolt Feje 60 ezret ért meg valakinek, csakúgy, mint a szecesszió mesterének, Tichy Kálmánnak a Havas háztetői. Róna Emytől a szokott meseillusztrációk melett egy egyedi kisméretű temperát is kínáltak, ez négyszeresére, 42 ezer forintra drágult.

A sokszorosított grafikák közül Gross Arnold színezett rézkarca, az Amsterdam csaknem ötszörös áron, 60 ezer forintért, Kondor Béla Tükör című rézkarca 55 ezerért cserélt gazdát. A mappák közül a Nagy Szocialista Építkezések teljes albumát 8 ezer forint helyett 42 ezerért vitték el; a hatvanas évekből való 15 szignált rézkarc alkotói között olyan művészek vannak, mint Gyémánt László vagy Maurer Dóra.

Ülő akt
Kép: Ötszörös áron kelt el a Perlrott-kép