Az ásványvízpiac mennyiségben jelenleg 1,1 milliárd liter − mondta Fehér Tibor, a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács elnöke, hozzátéve, hogy az egy főre jutó jelenlegi fogyasztással Magyarország Európa első harmadában van. A legtöbb víz, fejenként 200 liter Franciaországban és Olaszországban fogy. Fehér Tibor szerint kiegyensúlyozottabbá vált itthon a fogyasztás, a vásárlók a tudatosabb hidratálás felé fordultak. Az idei első negyedévben 5 százalékos mennyiségi bővülést mértek, tehát a válság ellenére az ásványvíz beépült a mindennapi fogyasztásba.

Az ásványvíz éves kiskereskedelmi forgalma mintegy 47 milliárd forint. A bolti eladás − értékben − 2011. június−2012. május között 6 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakát. Az eladáshelyek pozíciója szintén kiegyensúlyozott. A hipermarketeket és főleg szupermarketeket, illetve diszkontokat magában foglaló 401−2500 négyzetméteres csatorna értékben mért forgalma majdnem a piac háromnegyedét adja.
A nyár beköszöntével a legnagyobb áruházláncban 80 százalékkal emelkedett az eladott ásványvizek mennyisége. A

Tescóban számos ásványvízmárkát kedvezményes áron kínáltak, az ásványvizek a Hónap Sztárja elnevezésű akciósorozat állandó szereplői lettek. A vásárlók elsősorban a saját márkás és az ízesített vizeket részesítik előnyben, ez utóbbiak népszerűsége folyamatosan növekszik. A citromos, narancsos, körtés és egyéb gyümölcsös ízvilágú ásványvizek mellett a Tesco választékában megtalálhatók az Év Terméke díjat elnyerő ásványvizek, mint például az egyedi, körte-citromfű ízesítésű is.