Az eddigi rekordot is a Christie's tartotta a 2006. novemberi - tehát még a válság előtti - impresszionista és modern aukciós elért 491,5 millió dollárral (inflációs és árfolyamkiigazítással számolva ez ma 560 milliónak felel meg).

Sorra dőltek az egyes művészek életműrekordjai is - összesen 12 esetben - és nemcsak a kisebb neveké, hanem az évek óta a csúcskategóriába tartozóké is. A legmagasabb árat Jackson Pollock Number 19. című 1948-as képe érte el 58,4 millió dollárral (35 milliós felső becslés után) - az akciófestészet atyjának eddigi rekordja 40,4 millió dollár volt. A pop-art ikon Roy Lichtenstein 1963-ban festett Virágos kalapos nője 56,1 millió dollárt ért meg a műgyűjtőként is élvonalbeli Laurence Graff ékszerésznek (Lichtenstein előző csúcsára 44,9 millió dollár volt). Az utóbbi egy-két évben rendkívül kapóssá lett, huszonöt évvel ezelőtt 27 évesen elhunyt Jean-Michel Basquiat Dustheads című képe 48,8 millióig jutott - előző rekordját öt hónappal ezelőtt még 26,4 millió dollárral érte el.

Új korszak nyílt a műtárgypiacon - kommentálta az aukciót a sajtónak Jussi Pylkanen, a Christie's európai igazgatója - , olyan árak alakulnak ki, amilyeneket néhány éve még elképzelni se tudtunk. A Bloombergnek nyilatkozó műkereskedők és gyűjtők szerint rengeteg külföldi pénz és rengeteg "hedge fund pénz" van a piacon, sokan egyszerűen nem tudják, mit csináljanak vele.

A kilátások is fényesek, legalábbis annak alapján, hogy új gyűjtők is állnak a boom mögött. Tavaly a Christie's vevőinek 25 százaléka újonc volt - mondta el a Reutersnek a ház vezérigazgatója, Steven Murphy - , most pedig négy-öt kulcsfontosságú mű került olyan vevőkhöz, akik korábban sose vásároltak náluk.