Ahogy a többi szekcióban, itt is a főművek találnak vevőre kiemelkedő árakon, bár az elkelési arányok azt mutatják, hogy jobban elviszik a második vonalat is, mint például az impresszionista/modern aukciókon.

A legjobb eredményt messze a Christie's könyvelhette el: közel 133 millió fontos összforgalma több, mint a másik két árverező házé együttvéve és ennyit még sosem ért el egy ház sem európai kortárs árverésen. A 69 tételből csak kilenc maradt vissza, négyet viszont tízmillió fontnál drágábban adtak el. A leglátványosabb sikert Yves Klein 1960-as Kék rózsája aratta, ez 17 milliós becslését jócskán meghaladva, jutalékkal együtt 23,56 millió fontig (36,7 millió dollár) jutott, aukciós életműrekordot hozva az 1962-ben, 34 évesen elhunyt francia művésznek. Életműrekord a Jean-Michel Basquiat cím nélküli képéért megadott 12,9 millió font (20,1 millió dollár) is − ugyanez a kép előzőleg a Sotheby's 2007-es New York-i aukcióján ért el ugyancsak rekordárat, akkor 14,6 millió dollárral.

Egy nappal korábban a Sotheby's 69,3 millió fontos összeredménnyel zárt (ez 40 millióval kevesebb az egy évvel korábbi londoni kortárseredménynél). Itt a 79 tételből tíz nem akadt gazdára − hat magasan árazott tételre garanciát vállalt a ház −, de csak négy kelt el több mint négymillió fontért. A csúcsárat Basquiat Harcosa érte el 5,6 millió fonttal (5−7 milliós becslés után) − beadója öt évvel ezelőtt 2,8 millióért vette meg a Sotheby's hasonló aukcióján. Sokkal nagyobb csatát vívtak azonban egy 1988-as Glenn Brown-képért (Salvador Dalí tragikus megtérítése), amely 2,2−2,8 milliós becslésről 5,2 milliós rekordig jutott − valószínűleg egy orosz vevő megbízásából.

Az aukciósorozatot záró jóval kisebb Phillips de Pury nagyon elégedett lehet a 23,3 millió fontos összeredménnyel, hiszen ezzel felülmúlta az összesített felső becsértékeket, a tavaly ilyenkor elért 11,2 millió fontot pedig bőven megduplázta. A 28 tételből csak négy maradt vissza, háromért viszont egymillió fontnál többet adtak. A nagy szenzáció Basquiat és Andy Warhol közös munkája, az Olimpia lett − ezt 2−3 millió fontos becslés után 6,76 millióért vitték el erős telefonos és terembeli licitharc után. A versenyt az sem fogta vissza, hogy − mint az Artinfo beszámolt róla − az árverést vezető Simon de Pury arról is gondoskodott, hogy az előcsarnokban elhelyezett óriási tévéképernyőn követni lehessen az árveréssel egy időben zajló olasz−német focimeccset.

Kortárs aukciók Londonban
(2012. június, millió font)
AukciósházÖsszforgalomÖsszesített becsértéksáv
Christie's132,8102−139
Sotheby's69,357,5−82,5
Phillips de Pury23,315,1−21,1
Forrás: Napi-gyűjtés