Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Régi-új szereplő jelent meg a magyar műkereskedelem fellegvárában: Blitz Galéria − reloaded 2013 megnevezéssel Kováts Lajos galériát nyitott a Falk Miksa utcában. Valaki mindig elad, a felkínált tárgyakat mások megveszik, legfeljebb az árak változnak, de a folyamat ugyanaz, és végső soron ő ehhez ért − válaszolta lapunk kérdésére, hogy miért vág neki újra a galériázásnak ezekben a nehéz időkben. Kováts elismeri, hogy ez nehezebb most, mint húsz éve, de bízik abban, hogy ha elegáns térben minőségi műtárgyakat kínál, akkor még van keresnivalója ezen a piacon. Klasszikus modern és kortárs műtárgyakat tart, ahogy korábban is, de galériája nem köt szerződést művészekkel.

"Meghagyom az igyekvő kortárs galériáknak a művészkörüket, a szerződéseket, külföldi vásárokra sem vágyom, csupán jó műveket keresek. Nagy a vadászterület" − körvonalazta terveit a piac nagy öregje. Két fiatal művésszel, Szolnoki Szabolccsal és Dallos Ádámmal azért szorosabb együttműködést tervez, mert ők kitartottak mellette az elmúlt években is, ám tovább nem tervezi bővíteni a művészkört. Nincs kialakult álláspontja az árverezésről sem: nem vetette el a lehetőségét, de még kivár. A közönséget azonban vásárlásra biztatja: "most nagyon lent vannak az árak, ilyenkor érdemes beszállni, mert nem gondolom, hogy sokáig így marad". Attól viszont óva int mindenkit, hogy a műtárgyvásárlásokat befektetésként kezelje vagy ezt a piacot a tőzsdéhez hasonlítsa, mert szerinte ez a vélekedés is közrejátszott a jelenlegi helyzet kialakulásában.

Az új Blitz Galériában − melyet lányával közösen visznek − Kováts szeretne egy olyan réteget megnyerni a műkereskedelemnek, amely számára érthetetlen módon mindeddig távol tartotta magát ettől − igényes, design bútorokkal berendezett ingatlanaik falán olyan képek lógnak, mint egy egycsillagos turistaszállóban. A kiállítások mellett kulturális programok, beszélgetős, társasági események szerepelnek tervei között, a közönség kiszélesítése, a potenciális vevők megnyerése érdekében − szalonnak azonban semmiképp sem nevezné, a meghatározás szerinte poros hangulata miatt.