Csodák a Csodalámpánál

Idén lesz 10 éves a beteg gyermekek kívánságait teljesítő Csodalámpa Alapítvány, amely eddig csaknem kétezer álmot váltott valóra. A gazdasági válság miatt egyre több munkára van szükség, hogy a gyerekek kérései teljesülhessenek, idén a hello holnap! adományvonal és informatikai fejlesztések is segítik az alapítványt.
NAPI, 2013. február 22. péntek, 09:28
Fotó:

Aki belép a Csodalámpa Alapítvány irodájába, úgy érezheti, egy rendezvényszervező cégnél jár: égnek a telefonok, reggeltől estig folyik az egyeztetés a szülőkkel és a támogatókkal az ajándékátadásokról. A szervezetet 2003-ban Patzauer Gábor és Éva alapította azzal a céllal, hogy megkönnyítsék a gyógyulást az életet veszélyeztető betegségekkel küzdő 3 és 18 év közötti gyerekek és családjuk számára. A Csodalámpa az elmúlt tíz évben csaknem kétezer gyermek álmát váltotta valóra hazai és világhírességekkel való találkozásoktól Forma−1-es versenyre való kijutáson át rózsaszín, kislányoknak való laptopok beszerzéséig.

Bár a gazdasági válság miatt a cégeknek és magánszemélyeknek is kevesebb pénze jutott az adakozásra az elmúlt időszakban, a Csodalámpa évente így is teljesíteni tud 260-270 kívánságot. Mindez azonban sokkal több munkát követel, mint korábban. Igyekszünk minél gyorsabban teljesíteni egy-egy kisgyermek kérését, hiszen az öröm ad nekik reményt − mondja az alapítvány kommunikációját menedzselő Felkai Márta. Bár egyre több a magánadományozó, egyelőre főként cégek teljesítik a kéréseket.

Az alapítvány ma már országosan ismert: önkénteseik a fővárosban és csaknem tucatnyi városban, valamint a legfontosabb kórházakban tevékenykednek. Az orvosok, a nővérek és a kórházpedagógusok is jól tudják, mivel foglalkozik a szervezet, és minden új kis betegtől megkérdezik, mi az álma, mit szeretne kérni.

Január−februárban a Magyar Telekomtól is segítséget kapott a Csodalámpa: a hello holnap! adományvonal kuratóriuma úgy döntött, ebben a két hónapban ez az alapítvány kapja azt az összeget, ami a 13 688-as számot tárcsázók segítségével összegyűlik.

Az adományvonalat 2002-ben hozta létre a vállalat, társadalmi szerepvállalási programja keretében. Az ötlet kézenfekvő volt: miért is ne használnák saját adottságukat − praktikusan a telefonszolgáltatást − az adományközvetítésre?

Az adományvonal révén az elmúlt tíz évben 56 civil szervezet munkáját segítették, közel 300 millió forinttal. Tavaly decemberben az ország 25 telefonfülkéjét alakították át úgy, hogy az onnan kezdeményezett hívások teljes díját az éppen aktuális − kéthavonta változó − kedvezményezettnek utalják tovább.

Az eddigi rekordösszeget − közel 20 millió forintot − az Aranyág Alapítvány kapta 2004 decemberében, de nem volt ritka a 8-10 milliós eredmény sem például a Down, a Menhely vagy a Remény a Leukémiás Gyermekekért Alapítvány esetében. A Csodalámpánál jelenleg 8-10 gyermek vár arra, hogy hosszú betegsége alatt a kommunikációt, tanulást megkönnyítő vagy az ágyhoz kötött szórakozást, játékot segítő laptopot kapjon. Ehhez az adományvonalon befolyt forintok segíthetik hozzá a kicsiket. A Magyar Telekomnál is bíznak benne, hogy sikerül összegyűjteni megfelelő összeget.
A Csodalámpa Alapítvány több ezer gyermek, gondviselő és orvos adatai mellett több száz támogató elérhetőségét is kezeli. Ezt a tevékenységet az önkéntesek által folyamatosan fejlesztett informatikai rendszer szolgálja ki, ami azonban ma már nehézkesen működik. A megoldás azonban nem késik sokat, hiszen Felelős Társadalomért Programja keretében a KPMG segít a Csodalámpának egy integrált ügyfélkezelési koncepció kidolgozásában. Jó hangulatban és magas szakmai színvonalon zajló megbeszéléseken elemeztük végig a Csodalámpa folyamatait és az azokat szolgáló it-megoldásokat − mondta lapunknak Patzauer Gábor, a Csodalámpa alapítója, aki a kezdetektől felügyeli a szervezet működésének technikai feltételeit.


Kapott_NEM_jelenik_meg_FE-n

HOZZÁSZÓLÁSOK