A speciális védőruházatok előállítása és szállítása komoly lehetőséget kínál a magyar cégeknek az európai piacok meghódítására, hiszen csupán Németországban az egyéni védőfelszerelések piaci volumene eléri az 1,6 milliárd eurót, s a szegmensben további fellendülés várható − áll a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) közleményében. Az ISSA adatai szerint éves szinten világszerte 270 millió munkahelyi baleset, illetve 2,2 millió, munkavégzéssel összefüggő haláleset történik.

A HITA standján 8 magyar kiállító mutatkozott be a düsseldorfi munkavédelmi és üzemi biztonsági A+A kiállításon 54 ország 1597 kiállítója mellett. Visszajelzéseik alapján termékeik iránt jelentős szakmai érdeklődést tapasztaltak, ami arra utal, hogy a nyugat-európai gyártó cégek a távol-keleti bérmunkabázisaiktól elfordulva Európában, köztük Magyarországon keresnek gyártó partnert. Főként az innovatív, magas hozzáadott értéket képviselő magyar fejlesztések, például az Innowear-Tex Kft. nanotechnológiás kikészítésű, antibakteriális védőruházata, a Kötéltechnika Kft. megrendelői igények alapján gyártott munkavédelmi hálói és kötelei vagy a Villbek Kft. saját fejlesztésű és előállítású villamos biztonságtechnikai eszközei iránt mutattak érdeklődést a látogatók. A Diwicon Aura kiállítói − személybiztonsági kártyájuk bemutatása során − olyan ománi és norvég vállalati vezetőket is megismerhettek, akik a ki nem állított olaj- és gázipari fejlesztéseik iránt is kifejezték érdeklődésüket.