Magyar modernek Bécsben

Modern és kortárs műveket visz kalapács alá február 19-én a bécsi Dorotheum, a 204 tétel között néhány magyar is található.
Wagner István, 2013. február 11. hétfő, 07:29
Fotó:

A nemzetközi anyagból a legtöbbre, egyenként 8−12 ezer euróra a német Martin Eder nagyméretű, plakátstílusú vásznait taksálták: az Egy tévedés története (1994) távol-keleties, a Csábítás (1997) pop-artos modorban készült. Az amerikai David LaChapelle az énekesnőt örökítette meg 1998-ban a Madonna a Szent Szívvel C-printjén (7−9 ezer euró). Az osztrákok közül Josef Mikl Ág és bogáncs (1977) olaj-karton kompozíciója kínai tusfestmények modern variánsa is lehetne (7−10 ezer euró). A ház szokása szerint most is egész ciklust kínálnak "art brut" kategóriában, a Bécshez közeli Gugging szanatóriumának pszichiátriai ápoltjaitól (500−2500 euró közti szórásban).

A négy magyar tétel közül a legdrágább (2−3 ezer euró) a pécsi születésű, Belgrádban elhunyt Dobrovics Péter Olajfák Peyesácban című tájképe (vegyes technika, papír) a két világháború közötti időszakból, amely osztrák magántulajdonból kerül licitálásra. A Püspökladányból Bécsbe elszármazott Goltz Demeter olajjal festette kartonra 1922-es Kecskepásztorlányát; etikettje szerint a következő évben a "Künstlerhaus Wien" tárlatán is szerepelt, most 1800−2500 eurós sávban kínálják. Budapestről az amerikai Pittsburgh-be emigrált Gábor László, aki 1929-ben Cannes sur Mer villanegyedében festette meg a tetőteraszról nyíló látványt (700−1000 euró). Harta Albert Salzburgba települt át, ott is halt meg 1967-ben, munkái rendszeresen szerepelnek osztrák régiségvásárokon és árveréseken, most egy vegyes technikájú hátaktja szerezhető meg, minimum 700−900 euróért.

Csábítás Martin Eder képéért 12 ezer eurót is elvárnak
Kapott_NEM_jelenik_meg_FE-n

 

HOZZÁSZÓLÁSOK