Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Kétéves fejlesztői munka és féléves tesztidőszak előzte meg a múlt heti átállást az axioart.com oldalán. A cég nemcsak a műtárgypiacon érdekelt, egyéb kereskedelmi tevékenységre is fejlesztenek webáruházakat, de az aukciós szegmensben már 12 éve jelen vannak, a szereplők nagy többségét ügyfelüknek mondhatják. Egységes rendszerben adnak tájékoztatást az aktuális árverésekről; adatbázisuk 2001 óta gyűjti a tételeket, számuk mára meghaladta az egymilliót, ezért új szerverre költöztek.

Frissült a dizájn − alapjaiban megtartva az eddigi struktúrát − és mobil eszközökre is optimalizálták az oldalt, hiszen ma már sokan okos telefonon, notebookon nézik a katalógust, árverés közben. A regisztrált felhasználók emellett saját felületet is létrehozhatnak, ahová kigyűjthetik és rendszerezhetik a tételeket, rögzíthetik a vételi ajánlatokat, liciteket.

Eddig minden adatot válogatás nélkül a látogatók rendelkezésére bocsátottunk, ezentúl regisztrációhoz kötött a hozzáférés néhány olyan információhoz, mint a tételek részletes leírása, a nagyobb méretű fotó és az árak − mondta lapunknak a változásokról Gyenis László ügyvezető, aki az oldal fizetőssé tételét egyelőre nem tartja aktuálisnak. Hozzáteszi, ennek a lehetősége már felmerült, mégpedig a partnerek részéről: többen is jelezték, hogy az szolgálná érdekeiket, ha az adatbázis nem volna szabadon elérhető. Az adatbázis érték, felhasználására többféle terv körvonalazódik, az átállás során mindenesetre olyan url-ekkel látták el az elemeit, hogy minél több keresőmotor megtalálja őket.

Hangsúlyosabban kínálják online aukciók levezénylését és árverések jelen idejű közvetítését is az aukciósházaknak, illetve antikváriumoknak, mert erre egyre nagyobb az igény. A következő lépcsőfok a piactér fejlesztése: nem a Vaterával kívánnak versenyre kelni, jóllehet párhuzamosan indultak, sőt az is felmerült, hogy azt kössék be a honlapra. Az axioart azonban más szegmenst céloz meg, prémium közönséget szeretne kiszolgálni, ezért szüntették meg eddigi apróhirdetés rovatukat is. Szeretnének kifelé is nyitni, felvenni a kapcsolatot a régió meghatározó galériáival. Alkalmilag eddig is előfordultak külföldi, főként olasz vagy német galériák, amelyek náluk is megjelentették katalógusaikat, amikor magyar érdekeltségű tételekkel rendelkeztek, de ezt a közeljövőben rendszeressé tennék.