A galeristák többsége máig azt vallja, kihagyhatatlan a személyes kapcsolat, pedig lehet, hogy csak egy ötlet hiányzik. A Rotterdamban élő művészettörténész, Bozsán Judit jogász-közgazdász testvérével, Dáviddal együtt hozott létre EURART Project néven egy online galériát 2011 nyarán. Ősszel már részt vettek a budapesti Art Marketen, ahol a vártnál jóval több eladást regisztrálhattak, sőt náluk volt a legtöbb vásárló. Fotókat, printeket, videómunkákat árusítanak, a vevőkör kiszélesítése érdekében emelt példányban és csökkentett áron. A művek példányszámáról és méretéről a művésszel együtt döntenek, átgondolva, milyen szerepet szán az adott munkának az életműben.

Az öt nyelven beszélő Bozsán Judit komoly tapasztalatokra támaszkodhat: New Yorkban, a Christie'snél kezdett, majd a Sotheby's XX. századi design osztályán folytatta, közben a Sotheby's Institute of Art mesterképzésén Art Business diplomát szerzett. A 2000-es évek elején, amikor még évi 6 milliárd dolláros forgalmat regisztrálhattak, a Sotheby's − figyelembe véve, hogy ennek a 95 százalékát az ügyfelek 5 százaléka adja − létrehozta privát ügyfelekkel foglalkozó részlegét. Bozsán 2008-tól dolgozott ott. "Ezen a stratégiai területen új helyzetben próbálhattam ki magam − mondta el lapunknak. Sokat tanultam, hiszen egy gyűjtő nemcsak, teszem azt, impresszionistákat gyűjt, hanem mondjuk ékszereket vagy bort is, így mindenféle területre kiképeztek. Különleges rálátást kaptam a műgyűjtésnek egy nagyon exluzív rétegére, de éppen ez indította el bennem, hogy szélesebb rétegekhez kellene eljuttatni a művészetet, megfizethető formában."

A helyszín magánéleti okokból lett Rotterdam, de Bozsán nem a legjobbkor érkezett Hollandiába: a kulturális szféra támogatását 30 százalékkal csökkentették, a művészeti piac is nehéz helyzetbe került. Így lett a kortársgaléria tervéből online változat. A művészkör holland és magyar művészekből áll (Horváth Judit, Benkő Lilla, Czene Márta, Murányi Kristóf, Szabó Gábor, Pintér Júlia), valamint egy New Yorkban élő japánból (Tat Ito). Folyamatosan jelentkeznek be náluk művészek, sokan angolszász területről is, de egyelőre a holland piacra koncentrálnak.

"Mindenképpen fogunk terjeszkedni, de nem sietünk, fontosabb a minőség − jelentette ki a galériás. − A website tervezésére is rászántunk csaknem egy teljes évet, ezalatt megkerestem a művészeket és kialakítottam egy kvázi kurátori csoportot, akik szimpatizálnak az alapgondolattal, hogy tegyük élménnyé és demokratizáljuk a gyűjtést. Nem akarunk gyár lenni, profitot optimalizálni."