− A felelős állattartást népszerűsítő Pedigree® Örökbefogadási Programunk 2012-re érett meg arra, hogy igazán meg tudja mozgatni a társadalmat, mivel ebben az évben a támogatók által felajánlott adományokat duplázza meg a cég − mondta Mayer Zsolt, a Mars Magyarország Bt. kommunikációs vezetője. Az idei kampányban 12 millió forintot céloztunk meg, ennek sikere viszont azon múlik, hogy mennyi adományt kapnak a menhelyek a kutyabarátoktól, ugyanis ezt az összeget duplázza meg idén a Mars Magyarország. A kommunikációs vezető szerint az első hetekben máris 7 millió forint gyűlt össze, amelyet a regisztrált menhelyek kapnak meg.

A Mars Magyarország − a Mars Inc. vállalatcsoport leányvállalata − mindennapjaiban kiemelten fontos szerep jut a környezettudatosságnak, amely a vállalat öt alapelvéhez (minőség, felelősség, kölcsönösség, hatékonyság és szabadság) igazodik. Ami azonban leginkább megkülönbözteti más cégektől a Marsot, az a kölcsönösség és a szabadság alapelve. Ezen alapelvek gyakorlati alkalmazása határozza meg a Mars döntéseit, tudatos felelősségvállalását. A fenntarthatóság kérdéskörében a vállalat szemlélete szerint globális és helyi szinten is kiemelten fontos bolygónk és szűkebb környezetünk védelme, és a fenntarthatósági szempont ugyanolyan súllyal jelenik meg, mint a profit vagy más fontos üzleti folyamat. A Mars ebben a szellemben végzi mindennapi tevékenységét.

Vezető állateledel-gyártóként a vállalat tevékenységi köréhez szintén szorosan kapcsolódik a felelős állattartás népszerűsítése. Immár negyedik éve, folyamatosan megújulva indították el a Pedigree® márka kampányát, a Pedigree® Örökbefogadási Programot. A Mars által kezdeményezett nemzetközi program alapja, hogy adománnyal és társadalmi szemléletformálásra való törekvéssel javítson a menhelyen élő kutyák életkörülményein, illetve segítsen, hogy mielőbb otthonra találjanak.

A Pedigree® Örökbefogadási Program az USA-ból indult 2006-ban, Magyarország 2009-ben elsőként csatlakozott a régióból. 2010 óta a hazai kampány gerincét a klasszikus kommunikáció mellett az elsősorban a Facebookon folytatott digitális kommunikáció képezi. A kampány során négy év alatt örökbe adott több mint 5000 kutya, az átadott több mint 30 millió forint adomány és a több tízezer aktív kutyabarát − akik akár önkéntes munkával, akár örökbefogadással vagy adományokkal járultak hozzá a gazdátlan kutyák megsegítéséhez − mind azt tanúsítják, hogy egy vállalat méretének megfelelően tudhat és tud is jelentősen változtatni környezetén. A Mars ebben példát kíván mutatni a gazdaság többi szereplője számára is.

A Mars Magyarország e programon keresztül az első három évben évi 10-10 millió forint támogatást nyújtott a szakmai zsűri által kiválasztott 5-5 menhely számára. A zsűri pályázat útján ítélte meg, melyik menhely milyen tevékenységre, eszközökre költheti a kapott összeget. Három év alatt 15 menhely kapott ilyen módon fejenként 2 millió forint támogatást. Emellett a kampány Facebook-klubjának tagjai az "Egy tál eledel" kampány alatt 20 ezer adagnyi eledelt juttathattak el a Pedigree® felajánlásából az általuk kiválasztott menhelyeknek.

− A Pedigree® Örökbefogadási Program bizonyíték arra, hogy a válság alatt is lehet sikert elérni CSR-kampánnyal. A tervek szerint a kampány folytatásaként további, a hazai CSR területén eddig nem alkalmazott módszerekkel kíván vállalatunk támogatást nyújtani − emelte ki Mayer Zsolt.