A múlt és a jelen illatokba zárva (x)

Illatok jöttek és mentek, közben legendás parfümök születtek. De vajon melyek az abszolút ikonikus női és férfi parfümök?
-x-, 2018. december 6. csütörtök, 15:36
Fotó: Marketing

A parfümök életünk szerves részei már az ősidők óta. Tudtad, hogy az ókori Egyiptomban illóolajokat és illatosított kenőcsöket használtak balzsamozáshoz a templomi rituálék során? Az első parfümériák a XVII. században jöttek létre Párizsban és ezzel egyidejűleg megszületett a parfümkészítő mesterség is. Parfümök mindenki számára elérhetővé váltak és bekerültek a tömegpiacra az alacsony termelési költségek miatt a XX. század második felétől.

Illatok jöttek és mentek, márkák alakultak és legendás parfümök jöttek létre. De vajon melyek az abszolút ikonikus női és férfi parfümök?

Chanel NO. 5 Chanel
Ez mindenidők legnépszerűbb illata, mely 1921-ben debütált, mint a nőiesség szimbóluma. Az egyediségét az aldehidek nagyvonalú használata adja, melyek pezsgőszerűvé teszik az illatot. A főbb összetevői a neroli, bergamot, citrom és ylang-ylang.

Shalimar Guerlain
A legnépszerűbb keleties, fűszeres illat 1924 óta hódítja a szíveket. A története közel olyan érdekes, mint az összetétele. Shalimar, az a hely ahol Shah Jehan indiai herceg beleszeretett perzsa szerelmébe. A parfüm illatai, az írisz, jázmin, rózsa, vanília és tonka baba, az indiai kertek világát varázsolja a viselője elé. A palackon egyébként az indiai paloták kertjét díszítő szökőkutak is megtalálhatóak.

Opium Yves Saint Laurent
Az ikonikus Opium 1977-ben látta meg a napvilágot botrányok közepette. A tervezése alatt a név alapján azt gondolták, hogy az alkotó kábítószert készít, ezért illegális terméknek nyilvánították. Az ellentmondásos események ellenére, a parfüm óriási siker lett és manapság a legtöbbször értékesített illatként tartják számon. Nem is csoda, hiszen a koriander, szilva, bors, jázmin és szegfűszeg igazán különleges illatfelhőt varázsol körénk.

A parfümöket sok esetben a nőkkel azonosítjuk, de nem szabad elfeledni, hogy a férfiak is az ősidők óta előszeretettel használjak.

Dior Eau Sauvage
1966-ban debütált, mint a Dior márka első férfi parfümje. A nevét egy későn érkező barátról kapta, Percy Savage-ról. Kutatások szerint, a nem igazán virágos illat, bizonyítottan stimulálja az agy hipotalamusz részét, mely a nők szervezetében a nemi hormonok felszabadításáért felelős. Ezt csak a tény fokozza, hogy a megjelenése idejében a reklámarca nem más volt, mint a francia színész Alain Delon.

Acqua di Parma Colonia
A cég első illata 1916-ban készült el. Ebben az időben a könnyed, kellemes illat nem volt megszokott, így sikere kétséges volt, azonban az európai közönség között nagy diadalt alkotott. Azt mondják, a parfüm a mediterrán napsugara nyárra emlékeztet, ki ne szeretne ilyet viselni? Az illat fejjegyei közé tartozik a rozmaring, citrus, verbéna, levendula és bolgár rózsa. Jól hangzik, ugye?

Chanel Pour Monsieur
A Henri Robert által készített Chanel illatot 1955-ben az Egyesült Királyságban az tökéletes férfi illatként kezdték árulni. Az illat a párizsi kifinomultságot, egyfajta kiegyensúlyozott, gyönyörű életet szimbolizál. A friss, fás, citrusos levendulás kölni egyébként Chanel első férfi illat, mely nerolival és naranccsal van megbolondítva.

Szerintük a legjobb karácsonyi meglepetés a múlt, a jelen és a jövő ajándékozása. Ezekkel az illatokkal biztos meglepheted párodat, hiszen mindegyiknek megvan a maga kis története, mellyel tovább írhatjátok sajátotokat. Ha még többet szeretnél megtudni az illatokról a vásárlás előtt, a ShopAlike honlapján mindent megtalálsz a parfümökről.

HOZZÁSZÓLÁSOK