Egy év alatt közel a duplájára emelkedett a zenei kiadók bevétele az olyan internetes tartalomszolgáltatóktól, mint a Google-hoz tartozó Youtube vagy a svéd Spotify − állítja hétfőn bemutatott tanulmányában a zenekiadók globális szövetsége, az IFPI. A 2011-es 700 millió dollár után tavaly már 1,2 milliárd dollárnyi bevétel jött a videók és zenék streamelésével foglalkozó szolgáltatóktól (amelyek egyébként előfizetésekből vagy reklámokból szerzik bevételeiket); a kiadók teljes bevételén belül az ilyen bevételek aránya 13 százalékról 20 százalékra emelkedett. A jelentés szerint éppen a dagadó új forrás miatt nőtt a kiadók teljes tortája is 1999 óta immár másodszor, egy év alatt 5,4 milliárd dollárról 5,8 milliárd dollárra. A streamelés − amikor a fogyasztó nem veszi meg a zeneszámot, albumot, filmet vagy videót, hanem csak lejátssza azt − ugyanakkor a fizetős letöltések rovására terjeszkedik, ez utóbbi kategória növekedése ugyanis megtört. A Financial Times értesülései szerint ezért a tartalomletöltéseknél piacvezető Apple is a tartalomközvetítésre fog koncentrálni a jövőben. Az IFPI jelentése szerint a fizetős letöltések egyáltalán nem váltak népszerűvé a feltörekvő országokban, a streamelésre viszont már rákaptak Mexikóban, Brazíliában és Indiában is − utóbbi esetében 22 százalék volt a bevételnövekedés. A The Kleek nevű dél-afrikai tartalomközvetítő szolgáltatásai pedig a hazai piacon kívül már Nigériában, Kenyában, Angolában és Ghánában is elérhetőek.