Medicover-minőség már a pénztárnál is

Nagy László Nándor, 1970. január 1. csütörtök, 01:00
Fotó:

- Mit kell tudnunk a Medicoverről?
- A Medicover Kelet-Közép-Európa egyik legnagyobb magán-egészségügyi szolgáltatója. Egészségközpontok üzemelnek hazánk mellett Lengyelországban, Csehországban, Észtországban, Romániában és a közeljövőben nyílik a szlovákiai központ is. Magyarországon 1998 óta nyújt a Medicover járóbeteg-ellátást, kiegészítve a VIP kórházi ellátással, és egyre komolyabb szerepet kap működésében a Medicover Egészségpénztáron keresztül biztosított prevenció és a rehabilitáció is.
- Mi célból és mikor jött létre a Medicover Egészségpénztár?
- A pénztár a 2002-es engedélyeztetés után 2003-ban kezdte meg működését. A Medicover-csoporton belül először Magyarországon kezdtünk bele az egészségpénztár szervezésébe, mivel itt voltak a legkedvezőbbek a feltételek a pénztáralapításra - jelenleg csak Magyarországon van módja a tagoknak és a munkáltatóknak adókedvezményt igénybe venni befizetéseik után. A többi országban ez a kedvező lehetőség még nem áll a Medicover ügyfelek rendelkezésére.
- A hazai pénztári piacon unicumnak számít a szolgáltató köré szerveződő pénztári forma?
- Valóban. Úgy gondolom, ez komoly vonzerőt is jelent, hiszen azok a páciensek, akik megismerték már a Medicover minőségi szolgáltatását, vélhetően nem szívesen mondanak le róla. Az egészségközpontnak mintegy 7-8 ezer ügyfele van, közülük egyre többen - jelenleg mintegy nyolcszázan - tagjai az egészségpénztárnak is. Magának a pénztárnak 2200 tagja van, ami - tekintve, hogy az egészségpénztár által finanszírozható szolgáltatásokat a családtagok (kedvezményezettek) is igénybe vehetik - összesen körülbelül 6500 ellátottat jelent. A komoly intézményi háttér garancia arra, hogy a pénztáraktól megkövetelt egészségterv valóban egyéni - összeállítása minden esetben az adott pénztártag saját rizikófaktorainak kiszűrésére irányul.
- Honnan toborozzák az ügyfeleket?
- Döntően vállalati ügyfeleket igyekszünk meggyőzni a pénztári forma nyújtotta előnyökről - ami a korábbi tájékoztatás, illetve az ismeretek komoly hiánya miatt nem könnyű munka - ezen kívül brókercégek is szerveznek számunkra vállalati, de egyéni ügyfeleket is. Legnagyobb ügyfeleink között sok pénzügyi szolgáltatót - illetve munkatársait - üdvözölhetünk. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a pénztári tagság nyújtotta előnyök megismerése után, a pénztártag igyekszik maximálisan kihasználni a lehetőségeket - erre utal az, hogy a tagdíjbefizetés mértékének havonkénti növekedése 14 százalékos volt az elmúlt év utolsó hónapjaiban.
- A növekvő létszám mellett a pénztárnak nem okoz gondot, hogy az egészségközpont Budapesten van?
- Nem, hiszen a Medicover által kiépített és folyamatosan bővülő országos hálózaton keresztül vidéki pénztártagjaink számára is tudunk hasonlóan magas színvonalú szolgáltatást biztosítani. Jelenleg összesen 35 olyan szerződött egészségügyi szolgáltató partnerünk található az országban, ahol az orvosok a Medicover-standardoknak megfelelő színvonalon látják el tagjainkat. A Medicover Egészségpénztár több mint 1300 szerződött szolgáltatóval áll kapcsolatban az ország egész területén, mely szolgáltatók kiemelkedően magas szolgáltatói kedvezményeket biztosítanak pénztártagjaink számára. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy az ügyfélkör bővülésével akár már az idén döntés születhet egy újabb egészségközpont létrehozásáról a fővárosban. A másik jelentős tényező a Medicover tagsággal kapcsolatban az, hogy a nemzetközi hálózatnak köszönhetően a tagsági kártyával rendelkező ügyfelek a külföldi Medicover-klinikák szolgáltatásait is igénybe vehetik.
- A szolgáltatási színvonal tehát adott a Medicover-ellátóhálózatban. A kérdés, hogy a többi, a központon kívüli egészségügyi szolgáltatás esetében mit kínál a Medicover?
- A létszám bővülésével szükségessé vált a partneri kapcsolatok kiszélesítése, míg a gyors és hatékony pénztári szolgáltatást a megfelelő informatikai háttér támogatja. Hamarosan pénztártagjaink egészségkártyával kombinált hitelkártyával fizethetnek és megkezdtük a tárgyalásokat egy átfogó biztosítási formula bevezetéséről is. Ha az egészségügyi ellátás világszínvonalú, a pénztár sem maradhat el tőle, nem igaz?

HOZZÁSZÓLÁSOK