A rendszerváltás előtti játékpiacot a Triál sport-, játék- és hangszer-kereskedelmi vállalat határozta meg, azokat a játékokat lehetett megvásárolni, melyeket ez az állami cég forgalmazott. 1989 óta azonban sok minden megváltozott, felzárkóztunk a nyugati országokhoz, bővült a termékskála és mások lettek a piaci szereplők is. Néhány játék-nagykereskedelemmel foglalkozó hazai cég teríti a termékeket országszerte, látja el a kiskereskedőket, és az is tény, hogy a játékpiac meghatározóivá váltak a hipermarketek. Ne felejtsük el azt se, hogy a forgalom nagy részét a legnagyobb gyártók hazai leányvállalatai hasítják ki. A hagyományos gyerekjátékok mellett a szórakoztató elektronika egyre inkább tért hódít, a gyártók és a kereskedők pedig egyre fiatalabb korosztályokra fokuszálnak. Azok, akik több időt szánnak a játékvásárlásra, a szakboltokat keresik fel, ahol utána lehet kérdezni dolgoknak, érdeklődhetnek és informálódhatnak. A nagykereskedők is nagyobb tapasztalattal és szakértelemmel rendelkeznek a játékokról, mint a hipermarketek, hiszen nagy nemzetközi játékvásárokon tájékozódnak a trendekről, újdonságokról, folyamatosan ezen a területen mozognak. Az olcsó kínai játékok viszont nem tettek jót a piacnak, még annak ellenére is keresettek, hogy köztudott róluk, nem éppen minőségi termékek. Minden évben vannak olyan időszakok, amikor megugrik a játékboltok forgalma, karácsony előtt különösen. Mikulásig általában az alacsonyabb árfekvésű termékeket keresik, utána a drágábbakat, december huszadika után pedig mindent el lehet adni. Az újdonságok, a jól - elsősorban elektronikus médiumokban - reklámozott játékok december közepére elfogynak. "A húsvét viszont a játékpiac forgalmán nem lendít sokat, inkább édességeket vásárolnak a gyerekeknek, mint játékot" - tudtuk meg Kovalcsik Pétertől, a Gulliver játék-nagykereskedés vezetőjétől. Természetesen mindig vannak sztárjátékok, melyek újak és felkapottak, különlegesebbek, mint a többi. Most például az a minihelikopter a kedvenc, amely infrával működik. Tavasztól a gyerekek egyre több időt töltenek a szabadban, idén főleg görkeréken gurulnak. A cipőre szerelhető két kerék ledekkel szintén nagy sláger. "Bár mi klasszikus játékokkal foglalkozunk, érzékeljük a számítógépes játékok térhódítását, hiszen a gyerekek már egyre fiatalabban ülnek a gép elé, a modern technika vívmányai olykor jobban lekötik a figyelmüket, mint egy hagyományos játék" - tette hozzá Kovalcsik Péter.